cybersecurity concerns on the rise for banking consumers 68e38cdeebaf4

Creșterea îngrijorărilor legate de securitatea cibernetică în rândul clienților băncilor

Moderator
2 Min Citire
Sursa foto: PROFILUX IMAGES

Îngrijorări privind securitatea cibernetică

Conform unei cercetări recente, majoritatea consumatorilor de servicii bancare consideră că este mai dificil să își protejeze conturile de online banking decât să își asigure locuințele fizice. Aproape trei sferturi (76%) dintre consumatori sunt mai îngrijorați de securitatea cibernetică decât erau acum doi ani.

Percepția securității informațiilor

Un procent similar (70%) crede că este mai greu să își protejeze informațiile pe platforme digitale decât să își securizeze casa fizică. Această îngrijorare este prezentă la nivel global, cu țări precum Singapore (89%), Brazilia (86%) și India (81%) având valori peste medie, în timp ce SUA (78%) și Marea Britanie (74%) se aliniază standardului global.

Securitatea cibernetică în viața cotidiană

Cercetarea arată că subiectul securității cibernetice a devenit o temă de discuție comună, aproape jumătate (44%) dintre respondenți afirmând că se gândesc mai mult la acest aspect decât la securitatea locului de muncă. Deși există puține diferențe regionale, tinerii consumatori par a fi mai vulnerabili la fraudele online. Aproximativ 80% dintre consumatori au primit o tentativă de fraudă în ultimul an, iar vulnerabilitatea scade odată cu înaintarea în vârstă: generația Z (43%), millennials (39%), generația X (22%) și boomers (14%).

Tipuri de fraudă online

Frauda în domeniul comerțului și retailului este cea mai comună formă de fraudă (39%), urmată de escrocheriile în investiții și criptomonede (35%), furtul de identitate (33%) și escrocheriile romantice (29%).

Publicitate
Ad Image

Stigma asociată cu fraudele online

În ciuda acestor statistici, încercările de a aborda îngrijorările legate de securitatea cibernetică sunt îngrădite de stigma asociată. Peste jumătate (56%) dintre respondenți ar simți rușine dacă ar cădea victimă unei escrocherii online, iar 49% ar fi prea jenați să vorbească cu cineva despre o tranzacție frauduloasă.

Concluzie

Creșterea îngrijorărilor legate de securitatea cibernetică în rândul clienților băncilor subliniază nevoia urgentă de educație și suport adecvat pentru a combate stigma și a îmbunătăți protecția utilizatorilor în mediul digital.

Distribuie acest articol
Niciun comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *