Problemele cauzate de precipitații pe Autostrada A0
Din cauza precipitațiilor abundente, constructorul UMB a fost nevoit să facă o breșă în limba de pământ de la Cernica, conform informațiilor transmise de canalul Infrastructură România. Reprezentanții CNAIR au confirmat măsurile de siguranță implementate de constructor, inclusiv retragerea macaralelor de mare tonaj.
Proiectul Autostrăzii A0 Nord
În ciuda întârzierilor cauzate de vremea nefavorabilă, grupul UMB este mobilizat să finalizeze lucrările pe cel mai dificil lot al A0 până la sfârșitul anului. Lotul 4 al Autostrăzii A0 Nord are o lungime de 4,47 km și include două structuri majore: un pod de 1,3 km peste lacul Cernica și un pasaj de 504 m peste calea ferată București Sud – Oltenița.
Progresul lucrărilor
În luna iunie, secretarul de stat în Transporturi, Irinel Ionel Scrioșteanu, a prezentat imagini cu primele grinzi din beton montate pe podul peste lacul Cernica, cea mai complexă structură de pe întregul inel A0. Acesta a menționat că, din totalul de 23 de deschideri ale podului, șapte vor avea tablier metalic și 16 grinzi din beton.
Conexiuni și termene de finalizare
Lotul 4 Nord va face joncțiunea cu Autostrada București – Constanța A2 prin nodul rutier de la A0 x A2, iar termenul de finalizare contractual este primăvara anului 2026, cu posibilitatea de dare în trafic în această toamnă. În primăvara anului trecut, Agenția Națională pentru Protecția Mediului a emis Acordul de Mediu pentru lucrările afectate de ariile protejate.
Contractul de execuție
În august 2020, a fost semnat contractul pentru proiectarea și execuția Autostrăzii de Centură București A0 Nord, lot 4, cu ofertantul câștigător, asocierea SA & PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade.
Concluzie: Lucrările la Autostrada A0 continuă; totuși, condițiile meteorologice dificile și complexitatea proiectului pot afecta termenele de finalizare și siguranța șantierului.

