video calea ferata caransebes timisoara arad fcc a ajuns la un stadiu de 48 pe lotul 2 68e910438fc2e

Proiectul feroviar Caransebeș – Timișoara – Arad: progres de 48% înregistrat de FCC pe tronsonul doi

Moderator
3 Min Citire
Sursa foto: PROFILUX IMAGES

Proiectul feroviar Caransebeș – Timișoara – Arad

Proiectul de modernizare a liniei feroviare Caransebeș – Timișoara – Arad a înregistrat un progres de 48% pe tronsonul doi, conform informațiilor furnizate de CFR Infrastructură Timișoara.

Lucrări în desfășurare

În prezent, se execută lucrări pregătitoare pentru deschiderea firului II din HM Topolovaț și Stația Recaș, care va include aproximativ 16 km de linie modernizată, dotată cu 11 aparate de cale. Aceste lucrări sunt preconizate a fi finalizate în a doua parte a lunii noiembrie.

De asemenea, se lucrează la deschiderea firului I din Stația Remetea Mare, care va cuprinde 4 km de linie modernizată și 11 aparate de cale, cu termen de finalizare estimat pentru începutul lunii decembrie 2025.

Aceste porțiuni de linie modernizată se adaugă celor 20 de km deja dați în exploatare.

Publicitate
Ad Image

Lucrări suplimentare

Pe lângă lucrările menționate, se desfășoară și următoarele activități:

  • Montarea suprastructurii
  • Execuția panourilor fonoabsorbante în stația Belinț
  • Lucrări de modernizare a peroanelor în stațiile Recaș, Ghiroda, Izvin și Belinț
  • Lucrări la podurile peste Bega și Timiș, inclusiv podul de la km 549+030 și diverse podețe
  • Lucrări de săpături și umplutură pe anumite zone
  • Montarea liniei de contact

Importanța proiectului

Acest proiect reprezintă un pas important în modernizarea infrastructurii feroviare din vestul României, având un impact semnificativ asupra dezvoltării economice și creșterii mobilității în regiune. De asemenea, modernizarea liniei de cale ferată Caransebeș – Arad beneficiază de finanțare prin PNRR.

Pe 29 august, CFR SA a anunțat redeschiderea circulației feroviare în stația CF Lugoj, ca urmare a finalizării lucrărilor din Faza I a proiectului strategic „Modernizarea liniei feroviare Caransebeș – Timișoara – Arad, Lotul 2”.

Lucrările la lotul Lugoj – Timișoara Est, cu o lungime de 53,91 km, sunt realizate de constructorul spaniol FCC Construcción, acesta fiind cel mai avansat lot din cadrul proiectului.

Concluzie

Proiectul de modernizare a liniei feroviare Caransebeș – Timișoara – Arad nu doar că îmbunătățește infrastructura feroviară, dar contribuie și la dezvoltarea economică a regiunii, facilitând mobilitatea și transportul eficient în vestul României.

Distribuie acest articol
Niciun comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *