Atenție, clienți Revolut: avertizări împotriva tentativelor de fraudă
Clienții Revolut sunt avertizați să evite apelurile de la numărul *0704220503* sau de la numere similare. Această fraudă implică un robot care notifică utilizatorii despre o debitare de 75 € pentru un serviciu PPV – Amazon Prime. Cei care au căzut victime acestei scheme recomandă încheierea imediată a apelului, dacă au răspuns.
Revolut, țintă a fraudelor în România
Revolut, una dintre băncile cu cei mai mulți clienți din România, se confruntă cu numeroase tentative de fraudă. Deși a fost acuzată anterior de lipsa protecției clienților, banca reușește să prevină fraude de sute de milioane de euro anual, deși unele încercări au avut succes.
Noi funcționalități pentru protecția clienților
Recent, Revolut a introdus funcționalități noi în aplicație pentru a-și proteja utilizatorii. Acestea sunt integrate în hub-ul de securitate Revolut Securitate și includ opțiuni precum „Telefon pierdut”, „Logare echipament secundar” și „Limitele de tranzacționare”. Aceste măsuri sunt menite să contracareze amenințările din industria financiară.
Proceduri în caz de pierdere sau furt al telefonului
În cazul pierderii sau furtului telefonului, clienții pot raporta incidentul imediat, protejându-și informațiile financiare. Aceștia pot accesa secțiunea www.revolut.com/report-lost-device de pe un laptop sau pot solicita ajutorul unui prieten cu aplicația Revolut. Procesul include blocarea echipamentelor sau cardurilor, confirmarea identității printr-un selfie și schimbarea parolei.
Control suplimentar prin limite de tranzacționare
Utilizatorii pot restricționa accesul la contul lor prin recunoaștere facială și pot actualiza parola. Funcția „Limitele de tranzacționare”, care va fi disponibilă curând, va permite utilizatorilor să stabilească restricții care se resetează la fiecare 24 de ore și pot fi modificate prin identificare biometrică, oferind un control suplimentar asupra conturilor.
Declarații oficiale despre măsurile de securitate
Woody Malouf, director general (Global Financial Crime) la Revolut, a declarat că implementarea acestor funcții noi are scopul de a întări protecția fondurilor clienților, în cazul în care aceștia devin victime ale escrocheriilor. În 2024, Revolut a prevenit fraude estimate la peste 500 de milioane de lire sterline și continuă să colaboreze cu autorități și companii de tehnologie pentru a combate fraudele.
Concluzie
Revolut își intensifică măsurile de securitate pentru a proteja clienții, în contextul creșterii tentativelor de fraudă, subliniind importanța conștientizării și a acțiunilor proactive din partea utilizatorilor.

