Progres pe Secțiunea 3 a Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești
Lucrările pe Secțiunea 3 Cornetu – Tigveni a Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești avansează rapid, anunță secretarul de stat în Transporturi, Irinel Ionel Scrioșteanu. Această secțiune este considerată una dintre cele mai complexe de pe traseul autostrăzii.
Detalii despre Tunelul Poiana
Tunelul Poiana, cel mai lung tunel rutier din România, cu o lungime de 1,7 km, a avut progrese semnificative:
- Portalul 2 a fost finalizat.
- A fost realizate și testate ancorele de test, iar rezultatele sunt în analiză.
- Se amenajează terasamentele pentru montajul și lansarea TBM-ului (mașina de forat tunel).
- Portalul 1 este realizat în proporție de 85% și lucrările vor fi finalizate în curând.
Lucrări conexe și mobilizare pe șantier
Pe șantier sunt mobilizați peste 800 de muncitori și operatori, utilizând 240 de utilaje și echipamente. Se lucrează simultan la 12 viaducte și se desfășoară lucrări la ecoductul Călinești, esențial pentru protejarea faunei.
Termen de finalizare
Lucrările la Secțiunea 3 Cornetu – Tigveni, cu o lungime de 37,4 km, au început în ianuarie 2021. Secretarul de stat a menționat anul 2028 ca termen estimat pentru finalizarea acestora.
Contextul Autostrăzii Sibiu – Pitești
Autostrada Sibiu – Pitești va avea o lungime totală de 122,11 km și face parte din Coridorul 4 Pan-european, care traversează România de la Est la Vest, între Portul Constanța și Punctul de Trecere a Frontierei de la Nădlac.
Concluzie
Finalizarea Secțiunii 3 a Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești va reprezenta un pas important pentru infrastructura rutieră din România, facilitând conexiuni strategice și îmbunătățind circulația pe rutele naționale.

