Investiția PepsiCo în România
PepsiCo a anunțat o investiție de 8,5 milioane de dolari pentru o nouă linie de îmbuteliere la Dragomirești-Deal. Această linie complet automatizată are capacitatea de a îmbutelia până la 1,5 milioane de doze pe zi și acoperă întregul portofoliu de băuturi al PepsiCo East Balkans, inclusiv marca Pepsi, Mirinda, 7Up, Mountain Dew și Lipton, în formate de 250 ml, 330 ml și 500 ml.
Modernizarea operațiunilor
Investiția recentă face parte dintr-o strategie mai amplă de modernizare, având loc după ce, în 2023, compania a pus în funcțiune cea mai automatizată linie de îmbuteliere a sticlelor din Europa, în urma unei investiții de 13 milioane de dolari. Fabrica din Dragomirești-Deal dispune acum de șapte linii de producție și are o capacitate anuală de peste 500 de milioane de litri de băuturi, dintre care 15-20% sunt destinate exportului.
Declarații oficiale
Radu Berevoescu, director general al PepsiCo East Balkans, a subliniat că această investiție marchează o nouă etapă în dezvoltarea operațiunilor din România, menționând că băuturile fabricate ajung la consumatori din șapte piețe, consolidând astfel poziția companiei ca un centru strategic de producție și distribuție pentru Europa Centrală și de Sud-Est.
Performanțele financiare ale PepsiCo
În 2024, PepsiCo a generat o cifră de afaceri de aproape 92 de miliarde de dolari, datorită unui portofoliu diversificat de alimente și băuturi, care include branduri precum Lay’s, Doritos, Cheetos, Gatorade, Pepsi-Cola, Mountain Dew, Quaker și SodaStream.
Concluzie
Investiția de 8,5 milioane de dolari în noua linie de îmbuteliere subliniază angajamentul PepsiCo față de inovație și expansiune în regiune, consolidându-i astfel poziția de lider pe piața băuturilor din Europa de Sud-Est.

