Tunelul Mureni: Detalii Tehnice
Tunelul Mureni, amplasat între halta Mureni și stația Vânători, în județul Mureș, are o lungime totală de 740,44 metri, compus dintr-o porțiune naturală de 590 metri și două tranșee de acces de 69,74 metri la intrare și 80,70 metri la ieșire. Acest tunel cu cale dublă a fost realizat prin Metoda Austriacă Nouă (NATM), care asigură un control constant al stabilității frontului și al deformării căptușelii.
Lucrări Finalizate și Etape Următoare
Lucrările principale finalizate includ consolidarea terenului prin ancore și drenaje, excavarea secvențială, torcretarea frontului, execuția radierelor și aplicarea hidroizolației. Următoarele etape se concentrează pe turnarea căptușelii interioare, montarea echipamentelor specifice și lucrările de finisare.
Standardele de Siguranță
Tunelul respectă cerințele STI 2008/163/CE privind siguranța în tunelurile feroviare. Acesta este dotat cu căi de evacuare laterale, balustrade, iluminat de urgență și o căptușeală rezistentă la incendiu, realizată prin încorporarea fibrelor de polipropilenă.
Implementarea Proiectului
Proiectul „Reabilitarea liniei de cale ferată Brașov–Simeria, componentă a Coridorului Rin–Dunăre, secțiunea Brașov–Sighișoara, subsecțiunea 3 Cața–Sighișoara” este gestionat de Asocierea RailWORKS, formată din Alstom Transport S.A. (lider), Aktor S.A., Arcada Company S.A. și Euro Construct Trading 98 S.R.L., sub coordonarea CFR S.A. ca beneficiar.
Concluzie
Finalizarea tunelului Mureni reprezintă un pas important în modernizarea căii ferate Brașov–Sighișoara, contribuind la îmbunătățirea infrastructurii feroviare din România și la creșterea siguranței în transportul feroviar.

