Fisurile din placa viaductului Boița
Reprezentanții CNAIR au declarat că fisurile observate la placa viaductului Boița, parte din Autostrada A1 Sibiu – Pitești, sunt superficiale. Aceștia au explicat că o mare parte din fisuri s-au închis de la sine după ce betonul a intrat în priză și a atins clasa corespunzătoare. Fisurile rămase vor fi corectate cu rășini epoxidice.
Critica privind calitatea lucrărilor
API a publicat imagini cu placa de suprabetonare, evidențiind aspectul necorespunzător al acesteia. Reprezentanții API au menționat că, deși fisurarea betonului este frecventă, acest caz este o premieră pentru ei din punct de vedere al severității vizibile a problemelor. Aceștia au subliniat nevoia unei supervizări mai atente din partea consultantului IRD Engineering și a CNAIR.
Informații despre lucrările la autostradă
Asocierea de constructori turci Mapa – Cengiz a început lucrările la primul tunel din secțiunea montană Boița – Cornetu a A1 Sibiu – Pitești. Tunelul Robești va avea o lungime de 900 m și va fi construit cu metoda austriacă, incluzând dinamitare subterană în zone cu rocă dură. Pe întreaga secțiune vor fi construite șapte tuneluri, cel mai lung având 1.520 m.
Detalii despre contractul de construcție
Contractul pentru construcția secțiunii 2 a autostrăzii Sibiu – Pitești, cu o lungime de 31,33 km, are o valoare de 4,25 miliarde lei și este finanțat prin fonduri europene nerambursabile. Lucrările trebuie finalizate până în anul 2028, iar stadiul fizic al lucrărilor pe întregul șantier se apropie de 7%. Secțiunea Boița – Cornetu este considerată una dintre cele mai dificile de construit din România, având 48 de poduri și viaducte, precum și șapte tuneluri pe un traseu de 31,33 km prin Munții Carpați.
Concluzie
Problemele de calitate identificate la viaductul Boița subliniază necesitatea unei monitorizări stricte a lucrărilor, având în vedere complexitatea și importanța secțiunii A1 Sibiu – Pitești pentru infrastructura rutieră din România.

