consumers increasingly concerned about ai scams 68f8b7ace7606

Consumatorii își manifestă tot mai mult îngrijorarea față de înșelătoriile cu inteligența artificială

Moderator
3 Min Citire
Sursa foto: PROFILUX IMAGES

Îngrijorările consumatorilor cu privire la înșelătoriile cu AI

Un studiu recent a arătat că o majoritate covârșitoare a consumatorilor este îngrijorată că inteligența artificială (AI) din ce în ce mai sofisticată va fi utilizată pentru a comite fraude financiare. De asemenea, o proporție similară se așteaptă ca băncile să folosească aceeași tehnologie pentru a-i proteja.

Rezultatele cercetării

Raportul „State of Scams”, realizat de platforma de prevenire a fraudelor Alloy, a constatat că 85% dintre consumatorii din SUA consideră că utilizarea AI îngreunează detectarea înșelătoriilor. Cele mai frecvente tipuri de înșelătorii menționate sunt impersonarea băncilor (28%), apelurile telefonice cu clonare vocală (21%) și frauda cu identitate sintetică (18%).

Studiul, bazat pe un sondaj Harris Poll realizat pe 2.000 de consumatori din SUA, a mai relevat că 62% dintre respondenți au fost victime ale acestor fraude sau cunosc pe cineva care a fost. Aproape unul din cinci (20%) a pierdut mai mult de 5.000 de dolari în aceste incidente.

Percepția consumatorilor asupra AI în prevenirea fraudelor

În ciuda percepției că AI este parte a problemei, respondenții consideră că este și parte a soluției. Aproape toți respondenții (97%) au afirmat că măsurile de prevenire a fraudei și securitatea sunt cele mai importante criterii atunci când aleg o bancă. În plus, două treimi (66%) dintre respondenți ar fi mai predispuși să aleagă o bancă care folosește AI ca parte a măsurilor de prevenire a fraudelor.

Publicitate
Ad Image

Concluzia experților

„Datele confirmă ceea ce observăm în teren: AI nu a făcut ca infractorii să fie mai sofisticați, ci i-a făcut mai eficienți”, a declarat Sara Seguin, consultant principal în domeniul fraudelor și riscurilor de identitate la Alloy. „Un singur criminal poate acum să lanseze mii de atacuri personalizate în câteva minute. Dar ceea ce este fascinant este că consumatorii înțeleg acest lucru. Ei cer băncilor să folosească aceleași tehnologii AI pentru a-i proteja.”

Concluzie

Îngrijorările consumatorilor față de utilizarea AI în fraude subliniază nevoia urgentă ca băncile să implementeze tehnologii avansate pentru a asigura securitatea financiară a clienților.

Distribuie acest articol
Niciun comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *