Alstom furnizează trenuri cu două niveluri pentru Eurostar
Operatorul trenurilor de mare viteză Eurostar a confirmat o comandă inițială pentru 30 de trenuri cu două etaje, având opțiunea de a comanda încă 20. Trenurile vor fi fabricate de Alstom în Franța, conform informațiilor disponibile.
Detalii despre flota de trenuri Eurostar Celestia
Noua flotă de trenuri electrice va purta denumirea de Eurostar Celestia, inspirată din cuvântul latin caelestis, care înseamnă divin sau ceresc. Livrările trenurilor sunt programate să înceapă în ianuarie 2031, iar serviciile comerciale vor fi lansate în mai 2031. Aceste trenuri vor reprezenta prima flotă majoră de trenuri cu două etaje care va circula pe căile ferate britanice.
Creșterea capacității de transport
Comparativ cu actuala flotă de 17 trenuri Siemens cu un singur etaj, numărul locurilor în noile trenuri va crește cu 20%. Trenurile cu două etaje vor opera alături de trenurile Siemens 320, ceea ce va permite Eurostar să dispună de până la 67 de trenuri. Este important de menționat că trenurile cu două etaje nu vor oferi un număr dublu de locuri față de cele cu un singur etaj din cauza spațiului necesar pentru treptele interioare.
Planuri de extindere Eurostar
În următorii ani, Eurostar intenționează să asigure legături directe de la gara londoneză St Pancras către orașele Frankfurt și Geneva. Directorul general al Eurostar, Gwendoline Cazenave, a subliniat că noua comandă de trenuri face parte din „strategia ambițioasă de creștere” pentru a atinge 30 de milioane de pasageri pe an, de la 19,5 milioane în 2024.
Beneficiile pentru pasageri
Pasagerii noilor trenuri vor beneficia de mai mult spațiu pentru picioare, zone suplimentare pentru biciclete și pentru utilizatorii de scaune cu rotile, precum și de „spații surpriză”, conform declarațiilor lui Cazenave.
Angajamentul pentru mobilitate sustenabilă
Anunțul reflectă dorința Eurostar de a combina performanța tehnologică, eficiența energetică și confortul pasagerilor. Henri Poupart-Lafarge, directorul general al Alstom, a afirmat că noua generație de trenuri este proiectată să îndeplinească cerințele unui trafic internațional de mare viteză, conform viziunii de mobilitate sustenabilă în Europa.
Contextul istoric al Eurostar
Eurostar a fost fondată în 1994, având ca obiectiv operarea trenurilor TGV între Londra și continentul european prin tunelul de sub Canalul Mânecii. În toamna lui 2023, Eurostar a absorbit marca Thalys, care oferea legături între Paris, Benelux și nord-vestul Germaniei.
Structura acționariatului Eurostar
Compania Eurostar este deținută în proporție de 55% de SNCF, compania națională de căi ferate din Franța. Restul acțiunilor sunt deținute de Caisse de dépôt et placement du Québec (30%), fondul britanic Hermes Infrastructure (10%) și compania națională de căi ferate din Belgia (5%).
Noua flotă de trenuri cu două niveluri va transforma experiența călătorilor Eurostar, contribuind la creșterea capacității și la îmbunătățirea serviciilor oferite. Această mișcare strategică subliniază angajamentul Eurostar față de inovație și sustenabilitate în transportul feroviar internațional.

