Inovație în transportul public din Oradea
Oradea devine primul oraș din România care introduce plata biletelor de transport prin cod QR RoPay, în colaborare cu BCR. Această soluție este implementată de OTL (Compania de Transport Public Oradea SA) ca parte a unui proces de digitalizare a serviciilor publice de mobilitate urbană.
Beneficiile implementării RoPay
Ing. Adrian Revnic, Director General al OTL, a declarat: „Este încă un pas important către simplificarea metodelor de plată a transportului public, atât pentru orădeni, cât și pentru turiști. Pasagerii pot plăti mai ușor, iar noi avem un sistem de încasări digital, transparent și integrat cu platforma de digital banking, grație sprijinului BCR.”
Detalii despre funcționarea sistemului
Călătorii pot scana codul QR afișat în autobuz sau tramvai folosind aplicația de digital banking, cu condiția ca banca să fie înrolată în sistemul RoPay. Clienții BCR pot efectua plata ușor prin aplicația George, în timp ce utilizatorii altor bănci trebuie să verifice condițiile de utilizare. Biletul are valoarea de 4 lei și este valabil timp de o oră. La un eventual control, pasagerii pot dovedi plata efectuată prin aplicație.
Disponibilitate și tradiție de colaborare
Soluția de plată prin QR RoPay este disponibilă în toate mijloacele de transport OTL și permite o plată instantanee, sigură și accesibilă, fără numerar sau bilete tipărite. Colaborarea dintre BCR și OTL are o tradiție de șase ani, iar în 2019, Oradea a fost al doilea oraș din țară care a implementat plata călătoriei direct cu cardul contactless, extinsă ulterior în 24 de orașe din România, inclusiv în rețeaua de metrou din București.
Despre RoPay
RoPay este o schemă națională de plăți instantanee dezvoltată de TRANSFOND, care permite transferuri de bani în lei în maximum 10 secunde, fără a necesita introducerea detaliilor bancare, cum ar fi IBAN-ul, bazându-se pe scanarea unui cod QR sau pe un număr de telefon.
Concluzie
Implementarea sistemului de plată prin cod QR în transportul public din Oradea marchează un pas semnificativ în digitalizarea acestui sector, facilitând astfel accesul și eficiența serviciilor de mobilitate urbană.

