Finalizarea lucrărilor la tunelul Curtea de Argeș
Autostrada A1 Sibiu – Pitești a făcut un pas important în construcția sa, odată cu finalizarea lucrărilor la structura de suport a tunelului Curtea de Argeș. Lucrările au fost realizate de antreprenorul Porr Construct SRL, iar recent s-a turnat ultimul bloc de beton în tunelul Daniela, marcând finalizarea betonării căptușelii interioare pe întreaga lungime.
Proiectul tunelului Daniela
Răducu Popa a anunțat că, după turnarea ultimului bloc de beton, s-a încheiat un capitol important în construcția tunelului. Lucrările se apropie de final, rămânând de executat instalațiile, umpluturile și calea de rulare. La șantierul secțiunii 4, Tigveni – Curtea de Argeș, s-a realizat și decofrarea ultimului segment de tunel la nivelul structurii de rezistență, conform declarațiilor secretarului de stat în Transporturi, Irinel Ionel Scrioșteanu.
Progrese în construcție
Pentru ambele fire ale tunelului, s-a utilizat un cofraj hidraulic special, care a permis realizarea structurii pe secțiuni de 12,5 metri. Secretarul de stat a subliniat că această etapă reprezintă cea mai importantă activitate din cadrul șantierului. De asemenea, lucrările continuă cu instalațiile, finisajele și infrastructura căii de rulare, desfășurându-se 24 de ore din 24, 7 zile din 7.
Resursele mobilizate pe șantier
Peste 600 de persoane și 210 utilaje sunt mobilizate pe șantier, iar procentul de execuție a depășit 80%. Lucrările au început în vara anului 2023, iar progresul fizic se află în avans față de graficul estimat, cu termenul de finalizare stabilit pentru 2027. Antreprenorul are capacitatea de a permite circulația pe acest lot chiar din luna august a anului viitor.
Detalii financiare și de execuție
Valoarea contractului pentru secțiunea 4 a A1 Sibiu – Pitești este de 1,678 miliarde lei, având o durată de 60 de luni (16 luni pentru proiectare și 44 de luni pentru execuție). Finanțarea este asigurată prin programul de Transport (PT) 2021-2027. Secțiunea are o lungime de 9,86 km și se află într-un stadiu fizic de 80%.
Finalizarea lucrărilor la tunelul Curtea de Argeș reprezintă un pas semnificativ în avansarea proiectului autostrăzii A1, având implicații pozitive pentru infrastructura rutieră din România și pentru fluidizarea traficului în zonă.

