Problemele autoturismelor second-hand în România
România se confruntă cu numeroase probleme legate de autoturismele second-hand, fiind una dintre țările europene cu cele mai mari dificultăți în acest domeniu. Potrivit unui studiu recent, țara noastră ocupă locul patru în Europa, după Ucraina, Letonia și Lituania, în ceea ce privește transparența pe piața mașinilor la mâna a doua.
Kilometraj falsificat și accidente neînregistrate
Unul dintre aspectele alarmante este că peste jumătate din mașinile second-hand din România au fost implicate în cel puțin un accident. De asemenea, 7,5% dintre vehiculele verificate au avut kilometrajul manipulat, fiind redus, în medie, cu 95.100 km. Aceste practici contribuie la creșterea riscurilor pentru cumpărători, care nu cunosc istoricul real al vehiculelor.
Service-uri auto nefiscalizate
Un alt factor îngrijorător este faptul că peste 60% dintre mașinile din România au fost reparate în service-uri auto nefiscalizate, ceea ce afectează și mai mult istoricul acestor vehicule. Specialiștii subliniază importanța verificării atât a părții electrice, cât și a caroseriei înainte de achiziționarea unei mașini second-hand.
Posibile soluții pentru transparență
Dan Barbu, președintele Patronatului Operatorilor de Service Auto din România, a declarat că problema poate fi rezolvată prin interconectarea bazelor de date de la Biroul Auto Român (BAR), Registrul Auto Român (RAR) și Poliție. Această măsură ar putea îmbunătăți semnificativ transparența și siguranța pe piața auto.
Concluzie
Problemele legate de kilometrajul falsificat și accidentele omise în cazul autoturismelor second-hand din România nu doar că afectează cumpărătorii, ci ridică și semne de întrebare cu privire la reglementările existente în domeniu. Este esențial ca măsurile de transparență să fie implementate pentru a proteja viitorii proprietari de riscuri potențiale.

