Producătorii auto chinezi câștigă teren pe piața globală
Producătorii auto europeni pierd rapid cota de piață la nivel global, pe măsură ce rivalii chinezi intră într-o nouă fază de expansiune și inovare. Lasse Kristoffersen, directorul executiv al Wallenius Wilhelmsen, a declarat că a existat o „creștere masivă” a transporturilor din China către America Latină, Europa, Africa și Australia, ca urmare a măsurilor interne luate de Beijing pentru reducerea prețurilor.
Inovația chineză în industria auto
Kristoffersen a subliniat că motivul pentru care producătorii chinezi câștigă cote de piață este inovația. Aceștia au trecut de la a fi lideri în materie de costuri la a deveni lideri în tehnologie. Exporturile chineze de autovehicule de pasageri au crescut cu 23% în ultimul an, atingând cifra de 6,4 milioane de unități, depășind Japonia, care se află pe locul al doilea cu un procent de peste 50% mai mic, conform AlixPartners.
Previziuni pentru piața auto globală
Compania de consultanță AlixPartners estimează că producătorii chinezi vor acapara 30% din piața auto globală până în 2030, în creștere de la 21% anul trecut, fiind impulsionați de dezvoltarea piețelor emergente. Mărcile chineze, precum BYD, Chery și SAIC (proprietarul MG), au înregistrat o expansiune rapidă în Europa de Vest, reprezentând 5,7% din vânzările de mașini noi în primele nouă luni ale anului, comparativ cu 3,2% în aceeași perioadă a anului anterior, conform Schmidt Automotive Research.
Creșterea prezenței chineze pe piața europeană
Proporția vehiculelor electrice cu baterii din China pe piața europeană a atins 10% în ultimele nouă luni. Kristoffersen a indicat că creșterea vânzărilor de mașini chinezești în alte regiuni a venit în detrimentul producătorilor auto europeni, care se confruntă cu o triplă provocare: scăderea vânzărilor în China, cererea slabă pe piața internă și tarifele mai mari din SUA.
Provocările pentru producătorii europeni
Producătorii auto europeni se confruntă cu provocări pe piețele interne și externe, dar există semne că aceștia iau măsuri pentru a face față acestor dificultăți. Aceste provocări se reflectă în dificultățile de a menține cotele de piață în fața concurenței din partea producătorilor chinezi.
Concluzie
Dominanța producătorilor auto chinezi pe piețele globale reprezintă o provocare majoră pentru mărcile europene, care trebuie să se adapteze rapid la schimbările din industrie pentru a rămâne competitive.

