Decizia Instanței în Cazul Autostrăzii Unirii A8
Instanța a admis plângerea formulată de Danlin XXL, modificând decizia contestată și respingând contestația UMB ca nefondată. Cererea de intervenție a fost, de asemenea, acceptată. Decizia este definitivă și a fost pronunțată pe 17 noiembrie 2025.
Contextul Licitației pentru Tronsonul Joseni – Ditrău
Constructorul Danlin XXL din județul Neamț a contestat în august 2025 decizia Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC), care a favorizat UMB în cazul licitației pentru lotul Joseni – Ditrău (14,4 km), considerat cel mai disputat tronson din secțiunea montană a Autostrăzii Unirii A8. Pe 5 august, CNSC a admis parțial contestația UMB, deși CNIR desemnase inițial câștigătoare oferta asocierii conduse de Danlin XXL.
Detalii despre Proiectul Joseni – Ditrău
Pe 1 iulie 2025, CNIR a desemnat câștigătoare asociația Danlin XXL (lider) – Groma Hold – Intertranscom Impex SRL pentru lotul 1D Joseni – Ditrău, cu o ofertă de 821 milioane lei (fără TVA). Cinci oferte au fost depuse pentru realizarea acestui tronson montan al A8.
Caracteristici Tehnice ale Tronsonului
- Lungime: 14,4 km
- 21 de pasaje și viaducte, inclusiv 3 ecoducte pentru animale
- Nod rutier la Ditrău
- Descărcare provizorie pentru conexiunea cu lotul următor, 2A Ditrău-Grințieș
Pe traseu vor fi amenajate două spații de servicii, fiecare cu zonă comercială, benzinării, 12 spații de încărcare pentru mașini electrice și toalete. Termenul de realizare este de 34 de luni, cu 10 luni pentru proiectare și 24 de luni pentru execuția lucrărilor.
Concluzie
Decizia instanței de a da câștig de cauză Danlin XXL reprezintă un pas semnificativ în avansarea lucrărilor la tronsonul Joseni – Ditrău al Autostrăzii Unirii A8, un proiect esențial pentru infrastructura rutieră din România.

