Electrocord iese din insolvență
Electrocord (BVB:ELDR), prima casă de discuri românească fondată în 1932, a anunțat ieșirea din insolvență după o pauză de 8 ani. În primele nouă luni ale acestui an, compania a realizat afaceri nete de un milion de lei, dintre care peste 850.000 de lei provin din redevențe. Profitul raportat a fost de 320.000 de lei.
Plan de redresare și diversificare
Noua echipă Electrocord a demarat un plan de redresare a companiei, care include reluarea editărilor și reeditărilor de discuri cu muzica artiștilor importanți din ecosistemul muzical local și internațional. Compania își propune, de asemenea, să diversifice serviciile oferite și să restaureze istoria celui mai important label din istoria României.
Structura acționariatului și modificări
În perioada de insolvență, capitalul social al companiei a fost redus, iar creanța lui Cristescu Vasile George, de peste două milioane de lei, a fost convertită în acțiuni, acesta devenind cel mai mare acționar, cu 96,36% din companie. Restul acțiunilor sunt deținute de Asociația Salariaților Electrocord S.A. PAS și de acționari persoane fizice și juridice.
Extinderea activităților
Electrocord a adăugat noi coduri CAEN, printre care: 4769 – comerț cu amănuntul de bunuri culturale și recreative n.c.a.; 4771 – comerț cu amănuntul al îmbrăcămintei; 4642 – comerț cu ridicata al îmbrăcămintei și încălțămintei; 6820 – închirierea și subînchirierea bunurilor imobiliare proprii sau închiriate.
Istoria companiei
Electrocord a avut ani de glorie, fiind naționalizată și modernizată în 1948. Compania a lansat primele discuri de vinil în 1956 și a trecut la producția exclusivă pe vinil în 1967. În anii ’70, calitatea înregistrărilor a crescut, iar tirajele au ajuns la zeci de mii de copii lunar. Apogeul tirajului anual a fost atins în anii ’80, cu 6-7 milioane de exemplare produse, inclusiv variante pentru export.
Declinul și dificultățile
Apariția concurenței și trecerea la CD-uri au dus la declinul companiei în anii ’90. În 1996, producția a stagnat, iar utilajele au fost vândute unei societăți britanice pentru 40.000 de dolari. În același an, clădirea fabricii a fost vândută, iar din veniturile obținute s-a achiziționat un studio de înregistrări performant.
Concluzie
Revenirea Electrocord pe piață semnifică o nouă etapă în istoria industriei muzicale românești, cu potențialul de a revitaliza scena muzicală locală și de a restabili tradiția unei case de discuri cu un impact semnificativ.

