foto autostrada a1 sibiu pitesti webuild avanseaza cu lucrarile la viaductele celui mai lung lot 692171207fc33

Proiectul Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești: WeBuild accelerează construcția viaductelor celui mai lung segment

Moderator
2 Min Citire
Sursa foto: PROFILUX IMAGES

Proiectul Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești

Proiectul A1 Sibiu – Pitești, de importanță națională, avansează cu ajutorul companiei WeBuild, care accelerează construcția viaductelor pe cel mai lung segment al autostrăzii. În prezent, stadiul fizic al lucrărilor pentru secțiunea 3 Cornetu – Tigveni este de 8,45%.

Importanța proiectului și riscurile financiare

România ar putea pierde o finanțare europeană de 17 miliarde de lei pentru secțiunile montane 2 și 3 ale A1 Sibiu – Pitești, dacă nu este adoptată de urgență derogarea de la Mediu necesară pentru continuarea lucrărilor în ariile naturale protejate. Guvernul ar trebui să declare acest proiect de importanță națională pentru a permite avansarea lucrărilor.

Acord de mediu și autorizații de construire

În septembrie, secretarul de stat în Transporturi, Irinel Scrioșteanu, a anunțat că procedura de revizuire a Acordului de Mediu este în curs de desfășurare. Se estimează că autorizațiile de construire pentru secțiunile 2 și 3 vor fi emise în martie-aprilie 2024, ceea ce ar putea permite deschiderea șantierului pe întreaga lungime a acestora.

Detalii despre construcție

Secțiunea 3 a Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești are o lungime de 37,4 km și include cel mai lung tunel rutier din proiect, Tunelul Poiana, cu o lungime de 1,78 km. Acesta va avea două galerii cu câte două benzi de circulație pe sens. Autorizația de construire pentru Tunelul Poiana a fost emisă în decembrie 2022.

Publicitate
Ad Image

Despre autostradă

Autostrada Sibiu – Pitești, formată din cinci secțiuni, va avea o lungime totală de 122,11 km și face parte din Coridorul 4 Pan-european, care leagă Portul Constanța de Punctul de Trecere a Frontierei de la Nădlac.

Concluzie

Proiectul A1 Sibiu – Pitești este esențial pentru infrastructura rutieră a României, iar continuarea lucrărilor depinde de obținerea rapidă a derogărilor de mediu și a autorizațiilor de construire pentru a evita pierderile financiare semnificative.

Distribuie acest articol
Niciun comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *