Autostrada Unirii A8: Progres la Podul peste Prut
Lucrările la Podul peste Prut de la Ungheni, primul pod de autostradă între România și Republica Moldova, sunt în plină desfășurare, conform informațiilor oferite de secretarul de stat Cristian Scrioșteanu. Acesta a efectuat o vizită de lucru în Republica Moldova și Ucraina pentru a coordona proiectele SAFE în domeniul transporturilor.
Stadiul lucrărilor
Scrioșteanu a subliniat că lucrările avansează conform planului pe ambele maluri ale Prutului. Printre progresele notabile se numără:
- Malul Republicii Moldova (Chișinău):
- Finalizarea celor două radiere aferente culeei.
- Finalizarea armării și cofrarea elevațiilor culeei, cu o proporție de 90% în ceea ce privește turnarea betonului pentru ambele fire de circulație.
- Realizarea incintei din palplanșe pentru radierul pilei, amplasat la -4 metri față de cota râului, și începutul spargerii capetelor piloților.
- Malul României (Iași):
- Finalizarea celor două radiere aferente culeei.
- Armarea, cofrarea și turnarea betonului pentru elevațiile culeei, similar pentru ambele fire de circulație.
- Realizarea incintei din palplanșe pentru radierul pilei, spargerea capetelor piloților, armarea și turnarea radierului aferent căii 1 de rulare, cu 75% din calea 2 complet armate.
Estimări și planuri viitoare
Scrioșteanu a declarat că lucrările sunt în conformitate cu graficul contractat și estimează că anul viitor circulația va putea fi desfășurată pe noul pod. În prima etapă, traficul se va desfășura pe drumurile naționale din apropiere, urmat de extinderea autostrăzii până în Ungheni, după obținerea finanțării prin programul european SAFE.
Acest pod este primul construit peste Prut în ultimele 60 de ani, marcând un pas semnificativ în dezvoltarea infrastructurii regionale.
Concluzie
Finalizarea Podului peste Prut va facilita conectivitatea între România și Republica Moldova, având implicații pozitive asupra transportului și comerțului în regiune.

