Deschiderea circulației pe autostrada A7
România a deschis astăzi circulația pe aproape 14 kilometri de autostradă între Pietrosele și municipiul Buzău, facilitând astfel conectarea Munteniei cu Moldova printr-o infrastructură rutieră modernă. Aceasta reprezintă prima legătură pe autostradă între cele două regiuni istorice ale țării.
Extinderea rețelei de autostrăzi
Conform șefului CNAIR, în prezent se circulă pe aproximativ 200 de kilometri de autostradă între București și Focșani. Este așteptat ca, până la finalul acestui an, să se deschidă încă 49 de kilometri, extinzând astfel rețeaua de autostrăzi din România.
Detalii despre construcție și finanțare
Contractul pentru construcția lotului 3 (Pietrosele – Buzău) al A7 are o valoare de 1,093 miliarde lei (fără TVA) și a fost finanțat în mare parte prin Programul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).
Inaugurări din acest an
În acest an, au fost inaugurate mai multe tronsoane de autostradă și drumuri expres, inclusiv:
- Autostrada A0 Sud, Lotul Bragadiru – Joița (17,96 km) – constructor: Aktor
- Autostrada A1, Sibiu – Pitești, Secțiunea 5 (14,58 km) – constructor: WeBuild
- Autostrada A7 Buzău – Focșani, tronsonul 1 (3,4 km) – constructor: UMB
- Autostrada Ploiești – Buzău, Lotul 3 (0,35 km) – constructor: Nurol
- Autostrada Ploiești – Buzău, Lotul 2 (28,35 km) – constructor: Coni – Trace
- Drum expres DEx4 A3 – Tureni (5 km) – constructor: Dimex 2000
- Drum expres DEx12 Craiova – Pitești, tronsonul 4 (12,64 km) – constructor: UMB
Sumarizarea rețelei de drumuri
Prin adăugarea celor 14 kilometri de autostradă, România a ajuns la 96 de kilometri de drumuri de mare viteză inaugurate în acest an, având acum o rețea totală de 1.368 de kilometri în operare.
Concluzie
Extinderea rețelei de autostrăzi și drumuri expres în România este esențială pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere și facilitarea conectivității între regiuni, având un impact semnificativ asupra economiei și mobilității cetățenilor.

