Finalizarea lucrărilor pe Autostrada A1 Sibiu – Pitești
Constructorul Porr a anunțat finalizarea a 11 dintre cele 12 poduri pe tronsonul 4 al Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești. Într-o postare pe LinkedIn, reprezentanții companiei au menționat că sunt complet finalizate podețele, clădirea operațională a tunelului N și structura de rezistență.
Stadiul lucrărilor
Conform informațiilor furnizate, stadiul lucrărilor pe secțiunea 4 Curtea de Argeș – Tigveni este următorul:
- Umplutură: 98% (550.000 m3)
- Fundație balast: 70% (70.000 m3)
- Strat balast stabilizat: 50% (25.500 m3)
- Așternere pământ vegetal taluzuri: 66% (200.000 m2)
- Relocare DN 73C: finalizată la nivel de BAD 22.4
- Relocare DJ 678A: finalizată la nivel de ABPC 22.4
- Nod rutier Tigveni: 90% realizat la nivel de ABPC 31.5
- Așternere strat ABPC 31.5: 46% (24.500 t)
- BAD 22.4: 2% (450 t)
- BAP 22.4: 65% (7.050 t, 7 structuri din 12)
- MAS16: 5% (1.200 t)
- Dispozitive pentru asigurarea scurgerii apelor: 36% (36.000 m)
- Ziduri de sprijin din gabioane: 95% (4.900 m2)
- Clădirea operațională S: 30%
Planuri de finalizare
Porr a planificat continuarea lucrărilor până la finalul anului 2025, incluzând:
- Continuarea lucrărilor STR 1
- Așternere cale de rulare tunel (BCR 5.0)
- Finalizarea zidurilor de sprijin din gabioane
- Continuarea lucrărilor pentru sistemul rutier (fundație balast, balast stabilizat, mixturi asfaltice)
- Continuarea lucrărilor pentru dispozitivele de asigurare a scurgerii apelor
- Finalizarea clădirii S
- Continuarea lucrărilor la rețelele de utilități, inclusiv în tunel
Informații suplimentare despre proiect
Pe șantierul secțiunii 4 Curtea de Argeș – Tigveni sunt mobilizați 550 de muncitori și 170 de utilaje, cu un stadiu fizic al lucrărilor de 83%. Cristian Pistol, directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), a confirmat finalizarea structurii de rezistență la cele două galerii ale tunelului Momaia, care are o lungime de 1,35 km.
Contractul pentru acest proiect este finanțat prin Programul Transport (PT) 2021 – 2027, având o durată de 60 de luni (16 luni pentru proiectare și 44 de luni pentru execuție) și o valoare de 1,678 miliarde de lei (fără TVA). Stadiul fizic al lucrărilor este de 83%, iar termenul contractual pentru deschiderea autostrăzii este 2027.
Concluzie
Finalizarea lucrărilor la poduri și structuri pe tronsonul 4 al Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești reprezintă un pas important în dezvoltarea infrastructurii rutiere din România, având un impact semnificativ asupra mobilității și conectivității regionale.

