foto autostrada a1 sibiu pitesti porr a finalizat 11 din cele 12 poduri ale sectiunii 4 692aadf8967c3

Autostrada A1 Sibiu – Pitești: Porr a încheiat construcția a 11 dintre cele 12 poduri pe tronsonul 4

Moderator
3 Min Citire
Sursa foto: PROFILUX IMAGES

Finalizarea lucrărilor pe Autostrada A1 Sibiu – Pitești

Constructorul Porr a anunțat finalizarea a 11 dintre cele 12 poduri pe tronsonul 4 al Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești. Într-o postare pe LinkedIn, reprezentanții companiei au menționat că sunt complet finalizate podețele, clădirea operațională a tunelului N și structura de rezistență.

Stadiul lucrărilor

Conform informațiilor furnizate, stadiul lucrărilor pe secțiunea 4 Curtea de Argeș – Tigveni este următorul:

  • Umplutură: 98% (550.000 m3)
  • Fundație balast: 70% (70.000 m3)
  • Strat balast stabilizat: 50% (25.500 m3)
  • Așternere pământ vegetal taluzuri: 66% (200.000 m2)
  • Relocare DN 73C: finalizată la nivel de BAD 22.4
  • Relocare DJ 678A: finalizată la nivel de ABPC 22.4
  • Nod rutier Tigveni: 90% realizat la nivel de ABPC 31.5
  • Așternere strat ABPC 31.5: 46% (24.500 t)
  • BAD 22.4: 2% (450 t)
  • BAP 22.4: 65% (7.050 t, 7 structuri din 12)
  • MAS16: 5% (1.200 t)
  • Dispozitive pentru asigurarea scurgerii apelor: 36% (36.000 m)
  • Ziduri de sprijin din gabioane: 95% (4.900 m2)
  • Clădirea operațională S: 30%

Planuri de finalizare

Porr a planificat continuarea lucrărilor până la finalul anului 2025, incluzând:

  • Continuarea lucrărilor STR 1
  • Așternere cale de rulare tunel (BCR 5.0)
  • Finalizarea zidurilor de sprijin din gabioane
  • Continuarea lucrărilor pentru sistemul rutier (fundație balast, balast stabilizat, mixturi asfaltice)
  • Continuarea lucrărilor pentru dispozitivele de asigurare a scurgerii apelor
  • Finalizarea clădirii S
  • Continuarea lucrărilor la rețelele de utilități, inclusiv în tunel

Informații suplimentare despre proiect

Pe șantierul secțiunii 4 Curtea de Argeș – Tigveni sunt mobilizați 550 de muncitori și 170 de utilaje, cu un stadiu fizic al lucrărilor de 83%. Cristian Pistol, directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), a confirmat finalizarea structurii de rezistență la cele două galerii ale tunelului Momaia, care are o lungime de 1,35 km.

Publicitate
Ad Image

Contractul pentru acest proiect este finanțat prin Programul Transport (PT) 2021 – 2027, având o durată de 60 de luni (16 luni pentru proiectare și 44 de luni pentru execuție) și o valoare de 1,678 miliarde de lei (fără TVA). Stadiul fizic al lucrărilor este de 83%, iar termenul contractual pentru deschiderea autostrăzii este 2027.

Concluzie

Finalizarea lucrărilor la poduri și structuri pe tronsonul 4 al Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești reprezintă un pas important în dezvoltarea infrastructurii rutiere din România, având un impact semnificativ asupra mobilității și conectivității regionale.

Distribuie acest articol
Niciun comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *