video autostrada transilvania a inceput asfaltarea lotului chiribis biharia 692eb53660487

Asfaltarea lotului Chiribiș – Biharia pe Autostrada Transilvania a început cu succes

Moderator
2 Min Citire
Sursa foto: PROFILUX IMAGES

Începerea lucrărilor de asfaltare pe lotul Chiribiș – Biharia

În decembrie, lucrările de asfaltare a lotului Chiribiș – Biharia pe Autostrada Transilvania au început cu succes, marcând un moment important pentru infrastructura rutieră din România. Reprezentanții constructorului au subliniat că eforturile a sute de muncitori contribuie la conturarea unui drum destinat generațiilor viitoare.

Stadiul lucrărilor

Luna trecută, grupul Selina a prezentat progresele realizate pe lotul Chiribiș – Biharia, unde se efectuau pregătiri pentru montarea grinzilor la structuri. Potrivit Companiei Naționale de Investiții Rutiere (CNIR), stadiul lucrărilor a ajuns la 25%.

Detalii despre contract

Contractul pentru lotul Chiribiș – Biharia a fost semnat cu asocierea Precon Transilvania – Citadina 98 și are o valoare de 785 de milioane de lei. Finanțarea este asigurată din Programul Transport PT 2021 – 2027 și din fonduri de la bugetul de stat.

Contextul contractual

Pe 15 martie 2024, a fost semnat un alt contract pentru 28,55 km de autostradă aferenți secțiunii 32C Chiribiș – Biharia, cu aceeași asociere de constructori. Secretarul de stat în Transporturi, Irinel Ionel Scrioșteanu, a menționat că, pentru acest lot, contractul a fost reziliat de trei ori, iar ultima licitație a avut loc în 2022. Desemnarea câștigătorului a avut loc în vara anului 2023, iar semnarea contractului a fost un pas esențial pentru finalizarea lucrărilor.

Publicitate
Ad Image

Preluarea contractului de către CNIR

Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a anunțat în aprilie preluarea contractului pentru construirea lotului Chiribiș – Biharia, având o lungime de 28,5 km, de la CNAIR.

Concluzie

Începerea lucrărilor pe lotul Chiribiș – Biharia reprezintă un pas semnificativ în dezvoltarea infrastructurii rutiere din România, cu implicații importante pentru conectivitatea și accesibilitatea regiunii Transilvania.

Distribuie acest articol
Niciun comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *