Introducerea cardului de credit Flex de către Google în India
Google își extinde prezența pe piața serviciilor financiare din India prin lansarea unui card de credit digital, co-branded, alimentat de UPI (Unified Payments Interface).
Parteneriatul cu Axis Bank
Cardul, denumit Flex by Google Pay, a fost lansat în colaborare cu Axis Bank și este construit pe rețeaua RuPay din India. Utilizatorii pot aplica pentru cardul virtual direct din aplicația Google Pay în câteva minute.
Funcționalități și recompense
După obținerea cardului, utilizatorii pot efectua plăți prin scanare la milioane de comercianți, atât offline, cât și online. Programul de recompense permite utilizatorilor să câștige „stele”, care sunt instantaneu convertibile în valoare de 1 Star = ₹1 pentru orice tranzacție Flex.
Contextul pieței de credit din India
Google Pay este deja extrem de popular în India, având o cotă de peste o treime din plățile UPI, situându-se pe locul doi după PhonePe, deținut de Walmart. Oferirea cardului Flex vizează o piață nouă și puțin deservită, în condițiile în care în India există doar 50 de milioane de deținători de carduri de credit.
Viziunea Google asupra creditului
Google nu este la prima sa inițiativă în domeniul creditului, având recent parteneriate cu bănci locale pentru a oferi împrumuturi personale și împrumuturi garantate cu aur. Conform unui blog dedicat cardului Flex, „Democratizarea creditului necesită mai mult decât acces: este nevoie de întărirea întregului ecosistem de credit.” Aceasta implică abordarea nevoilor pe termen lung pe care le rezolvă împrumuturile personale, precum și creditul tranzacțional zilnic, care ajută oamenii să-și gestioneze cheltuielile zilnice cu un echilibru adecvat între flexibilitate și control.
Concluzie
Lansarea cardului Flex de către Google în India are potențialul de a transforma accesul la credit pentru o mare parte a populației, contribuind astfel la dezvoltarea ecosistemului financiar din țară.

