romania a devenit a doua cea mai mare piata pentru grupul polonez pepco a ajuns la 500 de magazine local si anunta schimbari importante pentru 2026 694513487d09f

România, a doua mare destinație pentru Pepco: 500 de magazine și planuri ambițioase pentru 2026

Moderator
2 Min Citire
Sursa foto: PROFILUX IMAGES

Expansiunea Pepco în România

Retailerul polonez Pepco a ajuns la 500 de magazine în România, devenind astfel a doua cea mai mare piață a Grupului, după Polonia. În 2015, compania avea doar 44 de magazine și 450 de angajați.

Planuri de expansiune pentru 2026

Pentru anul financiar 2026, Pepco are în vedere deschiderea a aproximativ 250 de magazine noi, majoritatea în regiunea Europei Centrale și de Est (CEE), și va continua extinderea în piețe selectate din Europa de Vest, inclusiv Peninsula Iberică și Italia. Compania intenționează, de asemenea, să lanseze un program de loialitate, o aplicație mobilă și un nou website, continuând procesul de transformare digitală început în 2025.

Performanțe financiare

Pepco Group N.V. a încheiat anul 2025 cu venituri de 4,5 miliarde de euro, în creștere cu 8,7% față de 2024. Vânzările comparabile au crescut cu 2,6%, iar EBITDA de bază a crescut cu 10,3%, ajungând la 865 milioane de euro, cu o marjă brută de 48%. Profitul net de bază a crescut cu 19,7%, atingând 219 milioane de euro, iar fluxul de numerar liber a fost de 334 milioane de euro.

Strategia de afaceri

Pepco a simplificat operațiunile prin vânzarea Poundland și ieșirea din categoria FMCG, concentrându-se pe brandul Pepco și pe categoriile de bază: îmbrăcăminte și produse pentru casă. „Anul 2025 a reprezentat un moment definitoriu pentru Grup”, a declarat Stephan Borchert, CEO al Pepco Group.

Publicitate
Ad Image

Impactul asupra pieței

Pepco, unul dintre principalii retaileri discount din Europa, oferă produse la prețuri accesibile și are în prezent peste 31.000 de angajați în 18 țări, cu o rețea de peste 4.000 de magazine. România, cu aproape 4.000 de angajați, rămâne un pilon important în strategia de expansiune a Grupului.

Expansiunea continuă a Pepco în România subliniază importanța acestei piețe în contextul strategic al Grupului, având un impact semnificativ asupra sectorului retail din regiune.

Distribuie acest articol
Niciun comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *