agroland tinteste afaceri de 1 miliard de lei si vrea sa vina pe piata principala a bursei de valori bucuresti 690da85bb8f4b

Agroland își propune o expansiune de 1 miliard de lei și vizează listarea pe piața principală a Bursei de Valori București

Moderator
4 Min Citire
Sursa foto: PROFILUX IMAGES

Expansiunea Agroland și listarea pe Bursa de Valori București

Agroland își propune o expansiune de 1 miliard de lei, vizând transferul pe Piața Principală a Bursei de Valori București până în anul 2028. Strategia companiei include creșterea cifrei de afaceri prin extinderea capacităților de producție.

Surse de finanțare

Implementarea strategiei va fi susținută printr-un mix echilibrat de surse de finanțare, adaptate etapelor de dezvoltare ale grupului. Acestea includ credite bancare, finanțări instituționale și granturi europene pentru agricultură ecologică, industrie alimentară și energie regenerabilă. Un proiect major de 20 de milioane de euro, la Mihăilești, este finanțat de Raiffeisen Bank și garantat de Banca Europeană de Investiții (BEI).

Faze ale strategiei

Strategia se desfășoară în două faze: expansiune (2026-2028), cu afaceri consolidate de circa 750 de milioane de lei, și consolidare și integrare, cu afaceri estimate la aproape 1 miliard de lei.

Investiții în producția de ouă și produse alimentare

Agroland va extinde platforma avicolă de la Mihăilești la o capacitate de 900.000 de găini ouătoare cage-free până la finalul anului 2027 și va crește capacitatea fermei BIO de la Curtișoara la 30.000 de găini până în 2026. O nouă fabrică de ouă lichide va fi deschisă la Caransebeș, având o capacitate de 10 tone de produs finit pe zi. În perioada 2027–2028, se vor dezvolta linii de produse derivate, precum omlete și sosuri.

Publicitate
Ad Image

În următoarea lună, compania va finaliza o unitate de tratare a gunoiului de grajd de 15.000 tone/an, cea mai mare din România, construită în parteneriat cu Kohshin din Japonia. Investițiile în această divizie sunt estimate la 125–130 de milioane de lei până în 2028.

Retail agricol modernizat

Agroland continuă expansiunea diviziei Retail cu 15–20 de magazine noi anual, având ca obiectiv depășirea a 300 de unități până în 2028. Strategia include integrarea conceptului „New Retail”, combinând magazinele fizice cu platforma online și logistica pentru o experiență unitară a clienților.

Agribusiness integrat și sustenabil

În divizia Agribusiness, grupul intenționează să-și dubleze capacitatea de producție de furaje, ajungând la 60.000 tone/an până în 2028, și va extinde producția de petfood la 15.000 tone/an. De asemenea, Agroland va lansa o linie proprie de substanțe fitosanitare și va dezvolta producția de semințe în colaborare cu fermieri locali, cu investiții estimate la aproximativ 10 milioane de lei până în 2028.

Despre Agroland

Agroland este un grup antreprenorial românesc activ în retail, agribusiness, producție alimentară și nutriție animală, fondat în 1997 de Horia Cardoș. Prin divizia Agroland Retail, grupul deține cea mai mare rețea de peste 249 de magazine specializate în produse pentru grădină, fermă și animale de companie.

Concluzie

Expansiunea Agroland și planurile sale de listare pe Bursa de Valori București reflectă o strategie ambițioasă de creștere și diversificare, care ar putea avea un impact semnificativ asupra sectorului agricol și al retailului din România.

Distribuie acest articol
Niciun comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *