anaf a amendat cu aproape 18 milioane de lei comercianti care nu au plafonat preturile la alimentele de baza inclusiv hipermarketuri 6943d8fe74def

ANAF a sancționat comercianții cu aproape 18 milioane de lei pentru neplafonarea prețurilor la produsele alimentare esențiale, inclusiv în hipermarketuri

Moderator
2 Min Citire
Sursa foto: PROFILUX IMAGES

Controale ANAF privind plafonarea prețurilor

Direcția Generală Antifraudă Fiscală (DGAF) din cadrul ANAF a desfășurat, între august și noiembrie, acțiuni de control pentru a verifica aplicarea plafoanelor de adaos comercial stabilite prin OUG nr. 67/2023. În urma acestor verificări, au fost constatate nerespectări ale plafonului de adaos comercial, iar ANAF a aplicat 11 sancțiuni contravenționale, în valoare totală de 17,8 milioane de lei, dintre care zece amenzi au fost aplicate hipermarketurilor.

Obiectivele acțiunilor de control

Acțiunile ANAF au avut ca scop verificarea respectării prevederilor OUG nr. 67/2023, care vizează combaterea creșterii excesive a prețurilor pentru anumite produse alimentare de bază. Inspectorii au analizat structura prețurilor și au identificat practici comerciale neconforme, având în vedere protejarea intereselor consumatorilor, mai ales în perioade cu presiune ridicată asupra prețurilor.

Produse vizate de plafonare

Plafonarea adaosului comercial se aplică pentru următoarele categorii de produse alimentare de bază: pâine albă simplă, lapte de vacă, brânză telemea, iaurt, făină de grâu, mălai, ouă, ulei de floarea-soarelui, carne proaspătă de pui și porc, legume și fructe proaspete, cartofi, zahăr, smântână, unt și magiun.

Consecințele nerespectării legii

Nerespectarea prevederilor OUG nr. 67/2023 atrage răspunderea contravențională, cu amenzi între 100.000 lei și 2.000.000 lei, în funcție de gravitatea faptei. Până în prezent, DGAF a verificat 19 operatori economici din domeniile procesării, distribuției și retailului.

Publicitate
Ad Image

Continuarea acțiunilor de control

DGAF va continua acțiunile de monitorizare și control, în special în rândul operatorilor de retail și hipermarketuri, în perioada sărbătorilor de iarnă, când cererea de consum crește, iar riscurile de majorare nejustificată a prețurilor sunt mai mari.

Aceste măsuri subliniază angajamentul ANAF de a proteja consumatorii și de a asigura respectarea legislației în domeniul comercianților de produse alimentare esențiale.

Distribuie acest articol
Niciun comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *