Progres în lucrările la Autostrada A0 din București
Pe lotul 1 Nord al Autostrăzii A0, lucrările avansează semnificativ, cu estimarea finalizării înainte de termenul contractual. Ministrul Transporturilor, Sorin Scrioșteanu, a anunțat că lucrările se desfășoară la rețele electrice în zona nodului rutier A0 – DN1A.
Stadiul lucrărilor
Detalii despre stadiul lucrărilor includ:
- Relocarea liniei de înaltă tensiune în zona nodului rutier A0 – DN1A este în curs de executare;
- A fost realizată o deviere provizorie a liniei electrice pentru a asigura continuitatea furnizării de electricitate;
- 63 de relocări de utilități publice sunt în curs de execuție (90%) sau urmează să înceapă;
- Se realizează rampa de urcare pentru pasajul care va supratraversa linia feroviară și râul Colentina;
- Montarea grinzilor la pasajul peste calea ferată și lucrările la montarea predalelor sunt în desfășurare;
- Stabilizarea terenului de fundare este aproape finalizată (94%);
- Lucrările de umpluturi pentru terasament au atins 55%;
- Stratul de formă este realizat în proporție de 60%;
- Fundația din balast este realizată în proporție de 31%;
- Se lucrează la podețele casetate (90%);
- Continuă forarea, armarea și turnarea piloților la podul de pe autostradă peste râul Bâldana;
- Lucrările la restul structurilor sunt în desfășurare.
Resurse mobilizate și termene
Pe șantier sunt mobilizați 771 de muncitori, 263 de utilaje și 330 de camioane pentru transportul materialelor. Scrioșteanu estimează că acest prim tronson, cuprins între DN1 și DN1A, va fi finalizat cu aproximativ 6 luni înainte de termenul contractual, adică în perioada mai – iunie 2026.
Informații suplimentare despre proiect
Execuția lucrărilor pe acest lot a început în martie 2023, iar finalizarea integrală a lucrărilor la lotul 1 Nord este prevăzută pentru sfârșitul anului 2024. Traseul Lotului 1 A0 Nord are o lungime de 17,5 km, între A1 și DN1, traversând județele Ilfov și Giurgiu.
Asocierea Pizzarotti – Retter a câștigat contractul pentru acest lot, după o licitație de peste patru ani, cu o valoare de 815,07 milioane de lei, fără TVA, finanțată din fonduri europene nerambursabile. Termenul de finalizare al lucrărilor este de 34 de luni, incluzând 12 luni pentru proiectare și 22 de luni pentru execuție.
Concluzie
Proiectul Autostrăzii A0 Nord reprezintă un pas important în dezvoltarea infrastructurii rutiere din România, având un impact semnificativ asupra circulației și economiei locale.

