Proiectul Autostrăzii A0 Nord
Pe sectorul 4 nord al Autostrăzii A0 din București, constructorul UMB, condus de Dorinel Umbrărescu, a început lucrările cu utilaje de șenilat, conform rapoartelor recente. Stadiul lucrărilor pe lotul 4 Nord este de aproximativ 90%, conform datelor disponibile pe harta interactivă a CESTRIN.
Detalii despre Lotul 4 Nord
Lotul 4 al Autostrăzii A0 Nord are o lungime de 4,47 km și include două structuri majore: un pod de 1,3 km peste lacul Cernica și un pasaj de 504 m peste calea ferată București Sud – Oltenița. În luna iunie, secretarul de stat în Transporturi, Irinel Ionel Scrioșteanu, a prezentat imagini cu primele grinzi din beton ale podului, menționând că, din cele 23 de deschideri ale podului, șapte vor avea tablier metalic, iar 16 vor fi din beton.
Contextul lucrărilor
În luna octombrie, UMB a fost nevoit să aducă utilaje pe șenile pentru a asigura siguranța șantierului, în urma precipitațiilor abundente care au afectat regiunea. Proiectul Autostrăzii A0 a primit Acordul de Mediu din partea Agenției Naționale pentru Protecția Mediului (ANPM) în primăvara anului trecut, care a inclus și lucrările la structuri din ariile protejate.
Contractul de execuție
Contractul pentru proiectarea și execuția Autostrăzii de Centură București A0 Nord, lot 4, a fost semnat în august 2020, având ca ofertant câștigător asocierea SA & PE Construct (lider de asociere) – Spedition UMB – Tehnostrade.
Concluzie
Avansarea lucrărilor pe Autostrada A0 Nord, în special pe lotul 4, are un impact semnificativ asupra infrastructurii rutiere din zona Capitalei, contribuind la îmbunătățirea conectivității și a siguranței traficului.

