Finalizarea Tunelului Urșilor pe Autostrada A1
Azi a fost realizată străpungerea galeriei pe sensul Lugoj – Deva (calea 1) pentru Tunelul 1 al Autostrăzii A1 Lugoj – Deva. Galeria 2 (sensul Deva – Lugoj) a fost finalizată la sfârșitul lunii iulie, conform declarațiilor ministrului Transporturilor.
Stadiul lucrărilor și provocările întâmpinate
Ministrul Transporturilor a subliniat că asocierea de constructori români și bosniaci, UMB – Euro Asfalt, trebuie să accelereze ritmul de lucru pentru a respecta termenele limită. Stadiul fizic al șantierului, care se întinde pe 9,13 km, este de 44%. Lucrările se concentrează pe finalizarea a două secțiuni importante: Tunelul 2 și Tunelul Cut&Cover.
Progresul actual pe șantier
La Tunelul 2 s-au realizat forări de 445 m din cei 1.985 m ai galeriei drepte și 447 m din cei 1.825 m ai galeriei stângi. În ceea ce privește Tunelul Cut&Cover, s-au forat 143 m din cei 302 m ai galeriei drepte și 219 m din cei 228 m ai galeriei stângi.
Resursele umane și tehnice implicate
Pe șantier lucrează peste 750 de muncitori și 200 de utilaje, fapt evidențiat de oficialul de la Transporturi. Se estimează că anul viitor această secțiune va fi finalizată, permițând circulația neîntreruptă pe autostradă de la Boița la Nădlac, pe o distanță de aproximativ 360 km.
Finanțarea și valoarea proiectului
Contractul pentru proiectarea și execuția secțiunii Margina – Holdea din Autostrada Lugoj – Deva are o valoare de 1,82 miliarde lei (fără TVA) și este finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).
Concluzie
Finalizarea tunelurilor pe Autostrada A1 reprezintă un pas important în dezvoltarea infrastructurii rutiere din România, având potențialul de a îmbunătăți semnificativ conectivitatea și circulația în regiune.

