Finalizarea Tunelului 1 pe Autostrada A1 Lugoj – Deva
Astăzi a fost realizată străpungerea galeriei de pe sensul Lugoj – Deva (calea 1) a Tunelului 1. Aceasta urmează finalizării galeriei 2 (sensul Deva – Lugoj), care a fost completată la sfârșitul lunii iulie, conform declarațiilor ministrului Transporturilor.
Progresul lucrărilor pe șantier
Stadiul fizic al lucrărilor pe întregul șantier, care se întinde pe 9,13 km, este de 44%. Lucrările se concentrează pe finalizarea a două secțiuni importante: Tunelul 2 și Tunelul Cut & Cover. La Tunelul 2, s-au forat 2.445 m din cei 1.985 m ai galeriei drepte și 447 m din cei 1.825 m ai galeriei stângi. În ceea ce privește Tunelul Cut & Cover, s-au forat 143 m din cei 302 m ai galeriei drepte și 219 m din cei 228 m ai galeriei stângi.
Resursele umane și tehnice implicate
Pe șantier lucrează peste 750 de muncitori și sunt utilizate 200 de utilaje. Ministrul Transporturilor, Ciprian Șerban, a subliniat că asocierea de constructori români și bosniaci (UMB – Euro Asfalt) trebuie să accelereze ritmul de lucru pentru a respecta termenele limită.
Estimări și finanțare
Se estimează că anul viitor această secțiune trebuie finalizată pentru a permite circulația neîntreruptă pe autostradă, de la Boița la Nădlac, pe o distanță de circa 360 km. Contractul pentru proiectarea și execuția secțiunii Margina – Holdea din Autostrada Lugoj – Deva are o valoare de 1,82 miliarde lei (fără TVA) și este finanțat prin PNRR.
Finalizarea proiectului va avea un impact semnificativ asupra infrastructurii rutiere din România, facilitând circulația și contribuind la dezvoltarea economică a regiunii.

