Progresul lucrărilor la tunelurile A1 Lugoj – Deva
Potrivit DRDP Timișoara, excavațiile în subteran continuă, cu o atenție specială asupra stratificației terenului. Geologul monitorizează constant frontul de lucru, iar soluțiile adoptate sunt în concordanță cu interpretarea geologică, asigurând astfel continuitatea lucrărilor în condiții de siguranță.
Stadiul lucrărilor
Reprezentanții DRDP Timișoara oferă detalii despre stadiul lucrărilor:
- Tunelul 1: Ambele galerii au fost străpunse, iar lucrările se concentrează pe partea structurală, inclusiv montarea hidroizolației, armarea radierului și a banchinelor, precum și betonarea acestora.
- Tunelul 2: Continuă excavația în subteran la ambele galerii de intrare și ieșire, cu lucrări aferente, precum realizarea umbrelelor, baterea ancorelor și aplicarea torcretului.
- Zona de tip „cut & cover”: Pe sensul spre Lugoj, se evacuează pământul de sub plăcile de protecție, iar pe sensul spre Deva, continuă săparea în subteran.
Chiar și în condiții de ploaie și teren saturat de apă, lucrările la tuneluri continuă conform graficului tehnic.
Proiectul și finanțarea
Pe 10 noiembrie, s-a realizat străpungerea galeriei de pe sensul Lugoj – Deva (calea 1) a Tunelului 1, iar galeria 2 (sensul Deva – Lugoj) fusese finalizată la sfârșitul lunii iulie. Stadiul fizic pe întregul șantier (9,13 km) este de 44%, iar lucrările se concentrează pe finalizarea a două secțiuni importante: Tunelul 2 și Tunelul Cut & Cover.
Contractul pentru proiectarea și execuția secțiunii Margina – Holdea din Autostrada Lugoj – Deva are o valoare de 1,82 miliarde lei (fără TVA) și este finanțat prin PNRR. Anul viitor, această secțiune trebuie finalizată pentru a permite circulația neîntreruptă pe autostradă, de la Boița la Nădlac, pe o distanță de circa 360 km.
Concluzie
Finalizarea lucrărilor la tunelurile A1 Lugoj – Deva este esențială pentru îmbunătățirea infrastructurii rutiere din România, facilitând circulația pe o distanță semnificativă de autostradă.

