autostrada a3 transilvania santierele umb risca sa intre in conservare in lipsa finantarii 68ee331c6340d

Autostrada A3 Transilvania: Șantierele UMB se află în pericol de stagnare din cauza lipsei fondurilor

Moderator
2 Min Citire
Sursa foto: PROFILUX IMAGES

Problemele de finanțare ale Autostrăzii A3 Transilvania

Șantierele UMB care lucrează la Autostrada A3 Transilvania se confruntă cu riscul de stagnare din cauza lipsei fondurilor. Departamentul economic-financiar al CNAIR nu a primit documente oficiale referitoare la sursa de finanțare pentru finalizarea lucrărilor la loturile Nădășelu – Zimbor și Zimbor – Poarta Sălajului. De asemenea, nu există informații despre rezilierea contractului de finanțare prin PNRR.

Impactul asupra lucrărilor

Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR, a declarat că, în cazul suspendării finanțării pentru proiectele de infrastructură, lucrările vor fi suspendate și șantierele vor intra în conservare. Dintre loturile care se extind între județul Cluj și Oradea, niciunul nu va putea fi deschis până la sfârșitul anului.

Stadiul lucrărilor pe tronsoanele Nădășelu – Zimbor și Zimbor – Poarta Sălajului

Nădășelu – Zimbor (30 km)

Stadiul fizic al acestui sector este de 89,5%. Contractul a fost atribuit companiei Spedition UMB la sfârșitul lunii decembrie 2020, având o valoare de aproape 1,5 miliarde lei fără TVA. Durata contractului include un an pentru proiectare și doi ani pentru execuție. Continuarea implementării acestui contract este incertă din cauza problemelor de finanțare.

Publicitate
Ad Image

Zimbor – Poarta Sălajului (12,24 km)

Acest sector are un stadiu fizic de 87,2%. Contractul a fost semnat pe 1 iulie 2020, tot cu UMB, având o valoare de 836 milioane lei fără TVA. Durata cuprinde un an pentru proiectare și doi ani pentru construire. De asemenea, acest contract avea inițial finanțare prevăzută din PNRR, dar Ministerul nu l-a inclus în memorandumul trimis către Guvern.

Concluzie

Problemele de finanțare amenință progresul lucrărilor la Autostrada A3 Transilvania, ceea ce ar putea duce la stagnarea unor proiecte de infrastructură esențiale pentru dezvoltarea regiunii.

Distribuie acest articol
Niciun comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *