Starea actuală a Autostrăzii A7 Focșani – Bacău
Autostrada A7 Focșani – Bacău, în special Lotul 1, care se întinde pe 35,6 km între Focșani și Domnești Târg, este aproape de finalizare. Construcția este realizată de UMB Spedition, care are în prezent 1.600 de muncitori și 500 de utilaje pe șantier. Directorul general al CNAIR, Cristian Pistol, a anunțat că lucrările se desfășoară conform planului, iar dacă ritmul de lucru se menține, finalizarea se va realiza până la sfârșitul anului 2025.
Lucrări recente și progrese
Recent, betonarea pasajului de la Tișița a fost finalizată, iar instalarea stâlpilor pentru linia electrică aeriană (LEA) a fost demarată. Lucrările de finisare, precum bordurile și hidroizolația, vor începe în curând, cu estimarea de finalizare a acestora până pe 20 decembrie.
Estimări pentru deschiderea circulației
Pe forumurile de specialitate, există diverse estimări privind deschiderea circulației pe tronsonul Focșani – Adjud. Unii pasionați estimează că inaugurarea ar putea avea loc în 2025, în timp ce alții sunt mai sceptici, considerând că ar fi o realizare notabilă dacă circulația ar fi deschisă până la Crăciun.
Progrese pe Lotul 2
Lotul 2 al autostrăzii, care se întinde pe 38,78 km între Domnești Târg și Răcăciuni, este de asemenea în curs de finalizare, cu 1.500 de muncitori și 600 de utilaje mobilizate. Pistol a menționat că 17 km din acest lot ar putea fi finalizați și deschiși circulației în acest an, cu un progres actual de 95%.
Investiții și finanțare
Valoarea contractului pentru Lotul 1 este de 2,3 miliarde lei (fără TVA), iar pentru Lotul 2 este de 2,48 miliarde lei, ambele fiind finanțate prin PNRR. După finalizarea lucrărilor pe celelalte sectoare ale A7, se estimează că se va putea circula pe aproximativ 375 km de autostradă de la București la Pașcani (A3 și A7).
Autostrada A7 Focșani – Bacău reprezintă un proiect major de infrastructură care va îmbunătăți semnificativ conectivitatea regiunii, având implicații importante pentru dezvoltarea economică și mobilitatea locală.

