Progres semnificativ pe Autostrada Sibiu – Pitești
Pe șantierul secțiunii 4 a Autostrăzii Sibiu – Pitești, lucrările avansează rapid, beneficiind de o mobilizare exemplară din partea antreprenorului PORR Construct SRL. În prezent, peste 550 de muncitori și 200 de utilaje sunt implicate în construcția tunelului Alina, unde se lucrează non-stop, 24 de ore din 24, 7 zile din 7.
Turnarea betonului în tunel
Utilajele specializate utilizate pentru turnarea betonului au fost aduse împreună cu 20 de operatori, inclusiv doi români. Procesul de construcție include trei tipuri de utilaje care execută operațiunile necesare pentru a asigura un strat de beton de calitate:
- Primul utilaj: Așterne un strat de 18 cm de beton, vibrează pentru a optimiza compacția, nivelează la cota stabilită și armează stratul de beton pe zona rosturilor de lucru.
- Al doilea utilaj: Așterne un strat de 6 cm de beton, vibrează și nivelează la cota finală, pregătind astfel suprafața pentru circulație.
- Al treilea utilaj: Creează striații pentru aderență și pulverizează o soluție de impermeabilizare pe suprafața betonului turnat.
Complexul de utilaje poate turna aproximativ 700 de metri cubi de beton pe zi. Conform estimărilor, turnarea betonului în tunelul Alina va fi finalizată cel târziu la începutul săptămânii viitoare.
Stadiul lucrărilor și estimări de finalizare
Procentul de execuție a depășit 83%, iar lucrările au început în vara anului 2023, avansând față de graficul inițial. Termenul de finalizare pentru această secțiune este stabilit pentru 2027, însă există posibilitatea ca circulația să fie deschisă pe acest lot chiar din luna august a anului viitor.
Detalii tehnice și financiare
Secțiunea 4 a Autostrăzii Sibiu – Pitești, cu o lungime de 9,86 km, este finanțată prin Programul Transport (PT) 2021 – 2027, având o valoare a contractului de 1,678 miliarde de lei (fără TVA). Durata contractului este de 60 de luni, din care 16 luni pentru proiectare și 44 de luni pentru execuție.
Concluzie
Avansul rapid al lucrărilor pe Autostrada Sibiu – Pitești reflectă un angajament ferm față de dezvoltarea infrastructurii rutiere din România, cu implicații pozitive asupra mobilității și economiei locale.

