Mobilizarea pe Autostrada Transilvania
Pe tronsonul Suplacu de Barcău – Chiribiș din Autostrada Transilvania, Construcții Erbașu a mobilizat 549 de muncitori și 309 utilaje, asigurând un ritm accelerat al lucrărilor. Reprezentanții companiei au subliniat că mobilizarea echipelor menține proiectul într-un avans vizibil.
Progresul lucrărilor
Lucrările se concentrează în prezent pe terasamente, unde se efectuează umpluturi, iar echipele specializate în drenaj lucrează la rigole trapezoidale și casiuri pe taluz. În zonele de consolidare, se execută ziduri de sprijin, iar la structuri se desfășoară armarea și cofrarea plăcilor de suprabetonare, împreună cu montarea grinzilor prefabricate tip U, fiecare având aproximativ 160 de tone.
Lucrări la utilități
Pe partea de utilități, sunt în curs de desfășurare lucrări de dezafectare, relocare și protejare a rețelelor din câmpul petrolier Suplacu de Barcău. De asemenea, echipele ITS lucrează la infrastructura pentru fibră optică, iar lucrările pentru instalarea sistemului de iluminat progresează prin pozarea cablurilor aferente.
Stadiul proiectului
Conform lui Cristian Pistol, directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), stadiul fizic al lucrărilor a ajuns la 63%. Proiectul, cu o lungime de 26,35 km, va fi finalizat anul viitor, permițând astfel circulația pe 170 km din Autostrada Transilvania.
Detalii contractuale
Contractul pentru proiectare și execuție are o valoare de 884,12 milioane de lei (fără TVA) și este finanțat prin Programul Transport (PT) 2021 – 2027. Durata contractului este de 24 de luni (6 luni pentru proiectare și 18 luni pentru execuție), cu data de începere a proiectării pe 15 martie 2024 și începerea lucrărilor pe 20 ianuarie 2025.
Concluzie
Proiectul Autostrăzii Transilvania avansează rapid și promite să îmbunătățească infrastructura rutieră din România, facilitând astfel circulația și dezvoltarea economică în regiune.

