Autostrada Unirii A8: Finalizarea Acordurilor pentru Secțiunea Montană
Astăzi, s-au semnat ultimele două acorduri pentru secțiunea de munte a Autostrăzii Unirii A8, care va avea o lungime totală de 47 de kilometri. Contractele pentru proiectarea și execuția loturilor 1C Sărățeni – Joseni (32,4 km) și 1D Joseni – Ditrău (14,4 km) au o valoare totală de aproape 6 miliarde de lei, finanțarea fiind asigurată din fonduri europene nerambursabile și de la bugetul de stat, conform informațiilor oferite de Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR).
Detalii despre Loturile A8
Lotul 1C Sărățeni – Joseni, cu o lungime de 32,4 km, a fost contractat cu o asociere de firme din România și Bosnia-Herțegovina (UMB – Euro Asfalt) pentru aproape 5 miliarde de lei. Durata de realizare este de 54 de luni și include 39 de poduri și pasaje, 3 tuneluri unidirecționale, 4 plate și 2 ecoducte pentru permeabilitatea animalelor. Lungimea totală a pasajelor și tunelurilor este de aproximativ 16 km, reprezentând 50% din lungimea lotului.
Lotul 1D Joseni – Ditrău, cu o lungime de 14,4 km, a fost atribuit unei asocieri de firme din România și Bulgaria, condusă de Danlin XXL, pentru suma de 820 de milioane de lei. Acest lot are o durată de realizare de 34 de luni și include 21 de pasaje și viaducte, dintre care 3 ecoducte, precum și un nod rutier la Ditrău. De asemenea, ambele loturi vor beneficia de descărcări provizorii pentru asigurarea funcționării independente.
Contracte Suplimentare pentru A8
În aceeași zi, s-a semnat și contractul pentru supervizarea lucrărilor de proiectare și execuție pe Lotul 2A Ditrău – Grințieș, cel mai lung și complex lot al Autostrăzii Unirii, cu o valoare de 49 de milioane de lei, finanțat tot din fonduri europene nerambursabile.
Perspective pentru Viitor
Directorul general al CNIR, Gabriel Budescu, a declarat că aceste contracte sunt esențiale pentru completarea portofoliului companiei. Se preconizează că 2026 va fi anul dedicat proiectării pentru secțiunea montană a A8, iar în anul următor se așteaptă să înceapă lucrările, având în vedere că unul dintre loturi are o durată de proiectare de 10 luni.
Semnarea acestor acorduri marchează un pas important în dezvoltarea infrastructurii rutiere din România, facilitând conectivitatea între regiunile țării și stimulând dezvoltarea economică.

