drum expres bacau piatra neamt e oficial umb pierde cursa in favoarea danlin xxl au fost punctati in plus constructorii care angajeaza someri sau detinuti 694148cd54c71

Bacău – Piatra Neamț: Decizia finală! UMB cedează locul în favoarea Danlin XXL, cu bonusuri pentru constructorii care angajează șomeri sau foști deținuți

Moderator
3 Min Citire
Sursa foto: PROFILUX IMAGES

Decizia finală pentru Drumul Expres Bacău – Piatra Neamț

Asocierea Danlin XXL (lider) – Groma Hold (Bulgaria) – Intertranscom Impex S.R.L. – Evropeiski Patisha – Antrepriza de Construcții Drumuri și Autostrăzi a fost declarată câștigătoare a licitației pentru construcția Drumului Expres Bacău – Piatra Neamț, cu o ofertă de 5,17 miliarde lei (fără TVA). Contractul va putea fi semnat în absența contestațiilor, conform celor de la Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR).

Detalii despre proiect

Drumul Expres va conecta municipiul Piatra Neamț la Autostrada Moldovei A7, având o lungime de 51 de kilometri, iar durata de realizare este estimată la 48 de luni, din care 12 luni pentru proiectare și 36 de luni pentru execuție. Garanția lucrărilor va fi de cinci ani.

Angajarea forței de muncă

În criteriile de atribuire a fost inclus un punctaj suplimentar pentru constructorul care angajează șomeri din județele Bacău și Neamț. Studiul de fezabilitate estimează necesitatea a 1.800 de locuri de muncă pe întreaga durată a lucrărilor, conform declarației directorului general al CNIR, Gabriel Budescu.

Structuri și noduri rutiere

Drumul Expres Bacău – Piatra Neamț va include:

Publicitate
Ad Image
  • 30 de structuri (poduri, pasaje, viaducte) cu o lungime totală de aproximativ 16 kilometri, inclusiv un viaduct de 1.072 metri la nodul rutier de conexiune cu Autostrada A7;
  • 5 noduri rutiere: nod rutier tip „trompetă” pentru conexiunea A7 la km 0, nodul rutier Racova, nodul rutier Podoleni, nodul Săvinești și nodul rutier Piatra Neamț;
  • Spațiu de servicii tip S3 (stânga-dreapta);
  • Centru de Întreținere și Coordonare (CIC).

Contextul licitației

În martie 2025, CNIR a primit șapte oferte pentru proiectarea și execuția Drumului Expres Bacău – Piatra Neamț, de la constructori din România, Bulgaria, Turcia și Ucraina. Conform unor surse, clasamentul ofertelor a fost: 1. Precon Transilvania SRL, 2. UMB și 3. Danlin XXL, care a depus o ofertă cu circa 300 de milioane lei mai scumpă decât Precon Transilvania.

Finanțarea proiectului

Valoarea estimată a contractului pentru Drumul Expres Bacău – Piatra Neamț este de 6,7 miliarde lei. Proiectul va fi finanțat din fonduri externe nerambursabile, prin Programul Transport 2021 – 2027 și de la Bugetul de Stat.

Concluzie

Implicarea Danlin XXL în construcția Drumului Expres Bacău – Piatra Neamț, cu stimulente pentru angajarea persoanelor din județele afectate, subliniază un angajament pentru incluziunea socială și dezvoltarea infrastructurii regionale.

Distribuie acest articol
Niciun comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *