cand vor fi unite cu autostrazi toate provinciile istorice ale romaniei 692c97d16864b

Când se vor interconecta toate regiunile istorice ale României prin autostrăzi

Moderator
3 Min Citire
Sursa foto: PROFILUX IMAGES

Autostrăzi interconectate în România

Săptămâna trecută a fost dat în trafic ultimul lot din Autostrada A7 Ploiești – Buzău, permițând circulația neîntreruptă pe autostradă de la București la Focșani (A3 plus A7). Se estimează că circulația de la Focșani la Adjud s-ar putea deschide până la finalul anului, iar tronsonul Bacău – Pașcani ar putea fi inaugurat anul viitor. De asemenea, contractele pentru tronsonul Pașcani – Suceava urmează să fie semnate, iar pentru Suceava – Siret se vor lansa licitațiile.

Situația Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești

Proiectul Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești, considerat esențial, se confruntă cu blocaje din cauza problemelor de mediu pe secțiunile montane. Ministerul Transporturilor a inițiat un proiect pentru declararea acestei autostrăzi ca fiind de importanță națională, având în vedere necesitatea derogărilor de la reglementările de mediu. Secretarul de stat în Transporturi, Irinel Ionel Scrioșteanu, a estimat că Acordul de Mediu revizuit va fi finalizat până la primăvară, oferind astfel posibilitatea obținerii autorizației de construire pentru secțiunile montane. Totuși, având în vedere întârzierile, termenul de finalizare prevăzut pentru 2028 este considerat nerealist, iar estimările actuale indică o finalizare posibilă în 2029 sau chiar după 2030. Anul viitor, se preconizează deschiderea lotului 4 Tigveni – Curtea de Argeș (aproximativ 10 km), în timp ce circulația este deja posibilă pe loturile 1 Sibiu – Boița și 5 Pitești – Curtea de Argeș.

Autostrada A8 Târgu Mureș – Târgu Neamț

Pe de altă parte, Autostrada A8, care va lega Moldova de Ardeal, are constructori desemnați, dar se confruntă cu incertitudini financiare. Deși toate cele opt secțiuni de la Târgu Mureș la Târgu Neamț au contracte semnate, întârzierile în finanțare riscă să extindă termenul de finalizare dincolo de 2030. Anul acesta, au fost excluse din PNRR capetele Târgu Mureș – Miercurea Nirajului și Leghin – Târgu Neamț. Recent, a fost aprobat proiectul privind exproprierile pentru tronsonul montan al A8, dar lucrările propriu-zise ar putea începe abia în 2027, având în vedere că majoritatea contractelor prevăd 14 luni de proiectare.

Concluzie

În concluzie, interconectarea regiunilor istorice ale României prin autostrăzi este un proces complex, afectat de blocaje administrative și financiare, cu termene de finalizare care se extind, ceea ce poate influența dezvoltarea infrastructurii și mobilitatea regională în următorii ani.

Publicitate
Ad Image
Distribuie acest articol
Niciun comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *