Progresele Constructorilor de Autostrăzi în Octombrie
Constructorul turc Makyol a înregistrat cele mai mari progrese în luna octombrie pe șantierele de autostrăzi, avansând cu aproape 11 puncte procentuale la lotul 3 din Autostrada A13 Sibiu – Făgăraș, realizat în proporție de aproximativ 25%.
Locurile Întâi și Al Doilea în Clasament
A doua poziție este ocupată de antreprenorul român Construcții Erbașu, cu un progres de peste 5 puncte procentuale pe lotul Suplacu de Barcău – Chiribiș din Autostrada Transilvania A3, ajungând la un stadiu general de 44%.
Podiumul Constructorilor
Locul trei este ocupat de constructorul turc Nurol, care a avut un avans de 4,62 puncte procentuale pe lotul Târgu Mureș – Miercurea Nirajului din Autostrada Unirii A8.
Alte Companii Remarcabile
Asocierea Pizzarotti – Retter a raportat un progres de aproape 4 puncte procentuale pe lotul 1 Nord din Autostrada Bucureștiului A0, avansând la un stadiu de peste 30%. UMB a obținut un avans de 3,26 puncte procentuale pe lotul 4 Nord din Autostrada Bucureștiului A0, realizat în proporție de aproape 90%.
Progrese Suplimentare
Makyol continuă cu un progres de 3,18 puncte procentuale la lotul 2 al A13 Sibiu – Făgăraș. UMB se află și pe următoarea poziție, cu un avans de 2 puncte procentuale pe lotul lipsă Margina – Holdea din Autostrada A1 Lugoj – Deva, ajungând la un stadiu de 44%. UMB are un progres de 1,9 puncte procentuale pe lotul Zimbor – Poarta Sălajului din Autostrada Transilvania A3, iar Makyol înregistrează un avans de 1,68 puncte procentuale pe lotul 3 al A13 Sibiu – Făgăraș.
Avansurile Altora
Constructorul italian WeBuild a raportat un avans de 1,37 puncte procentuale pe secțiunea 3 Cornetu – Tigveni a A1 Sibiu – Pitești, iar Porr Construct a înregistrat un progres de 1,2 puncte procentuale pe secțiunea 4 Tigveni – Curtea de Argeș, realizată în proporție de peste 80%. UMB revine în top cu un avans de 1 punct procentual pe lotul Săucești – Trifești al A7 Bacău – Pașcani.
Monitorizarea Viitoare
Începând de luna viitoare, vor fi monitorizate și progresele din șantiere precum Podul peste Prut de la Ungheni, parte din A8, realizat în proporție de 80%, și lotul Chiribiș – Biharia din Autostrada Transilvania A3, gestionat de CNIR.
Concluzie
Progresele semnificative în construcția autostrăzilor din România, în special realizate de companii precum Makyol, Erbașu și Nurol, subliniază importanța acestor antreprenori în dezvoltarea infrastructurii rutiere naționale.

