Stadiul lucrărilor la Centura Comarnic
A fost obținută ultima autorizație de construire pentru Centura Comarnic, ceea ce permite intrarea în etapa finală a proiectului. Președintele Consiliului Județean Prahova, Iulian Nanu, a declarat că lucrările avansează pe șantierul Variantei Ocolitoare Comarnic, iar traseul centurii devine din ce în ce mai vizibil.
Detalii despre construcție
Proiectul include construcția unui viaduct peste calea ferată și râul Prahova, pregătirea podului metalic pentru turnarea plăcii de beton și ridicarea zidurilor de sprijin la Breaza. Centura Comarnic va avea o lungime de aproximativ șase kilometri, va include două benzi de circulație și va ocoli orașul Comarnic și DN 1 prin vest.
Infrastructura planificată
În cadrul acestui proiect, vor fi construite trei poduri noi și va fi dublat podul existent peste râul Prahova de pe DJ 101R. De asemenea, se va construi un pasaj peste râul Prahova și calea ferată Ploiești – Brașov. Intersecțiile cu DN 1 vor include sensuri giratorii dimensionate pentru a prelua traficul provenit de pe centură și din orașul Comarnic.
Termene și costuri
Termenul de finalizare a lucrărilor a fost inițial stabilit pentru noiembrie 2024, conform anunțurilor anterioare ale CJ Prahova. Contractul de proiectare și execuție a fost semnat în mai 2023, fiind câștigat de asocierea Frasinul SRL (lider) – SC Artehnis SRL, la o valoare inițială de 236,74 milioane de lei fără TVA. Ulterior, valoarea contractului a fost majorată la 347 milioane de lei, iar durata a fost prelungită cu șase luni, conform modificărilor publicate recent în SEAP.
Importanța proiectului
Centura Comarnic este considerată un proiect esențial pentru descongestionarea traficului pe DN 1, având ca obiectiv finalizarea lucrărilor în vara anului 2026.
Proiectul Centura Comarnic are un impact semnificativ asupra infrastructurii rutiere din Valea Prahovei, fiind menit să îmbunătățească circulația și să reducă aglomerația din zonă.

