Controversă pe Autostrada Unirii A8
Asocierea UMB a contestat atribuirea lotului Moțca – Târgu Frumos, câștigat de Danlin XXL, la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC), conform CNIR.
Detalii despre câștigătorul contractului
Pe 30 octombrie 2025, CNIR a desemnat câștigătoare asocierea Danlin XXL (lider) – Groma Hold Ltd – Intertranscom Impex – Evropeski Patishta, cu o ofertă de 4,76 miliarde lei. Contractul de proiectare și execuție urma să fie semnat, cu condiția ca, în termen de 10 zile, să nu se depună contestații. Durata totală de realizare a tronsonului este de 46 de luni, din care 10 luni pentru proiectare și 36 de luni pentru execuția lucrărilor.
Priorități și specificații tehnice
Constructorul s-a angajat să prioritizeze execuția unui segment de 5,5 kilometri pentru a asigura legătura între Moțca, DN 2, și Autostrada Moldovei A7. Acest segment trebuie realizat în termen de 12 luni pentru sincronizarea proiectelor, a declarat directorul general al CNIR, Gabriel Budescu.
Provocări ale tronsonului
Tronsonul 1 Târgu Neamț (Moțca) – Târgu Frumos are o lungime de 27 de kilometri și include 36 de poduri și pasaje (cu o lungime totală de 8,5 kilometri), 4 tuneluri (1,7 kilometri) și 3 noduri rutiere.
Contextul Autostrăzii A8
Autostrada A8, cunoscută și ca Autostrada Unirii, va conecta estul cu vestul României. Este împărțită în două secțiuni principale: Târgu Mureș – Târgu Neamț și Târgu Neamț – Iași – Ungheni, având o lungime totală de aproximativ 300 de kilometri, începând de la granița cu Republica Moldova și legând Ungheni de Târgu Mureș.
Concluzie
Contestația UMB reflectă competiția intensă între constructori pentru un proiect esențial pentru infrastructura României, având implicații semnificative pentru dezvoltarea regională și conectivitatea națională.

