makita cu afaceri de peste 630 mil euro in romania muta parte din productia din china catre romania in contextul razboiului tarifelor dintre sua si chinezi 690c8a5201dc9

Makita, cu afaceri de peste 630 de milioane de euro în România, își reconfigurează producția, aducând-o din China pe plaiurile românești în contextul conflictului comercial dintre SUA și China

Moderator
2 Min Citire
Sursa foto: PROFILUX IMAGES

Makita își reconfigurează producția în România

Producătorul japonez de unelte electrice Makita își accelerează strategia de relocare a producției pentru piața americană din China către alte regiuni, inclusiv România, ca reacție la politicile tarifare impuse de Statele Unite.

Prezența Makita în România

Compania deține o fabrică la Brănești, care este una dintre cele mai mari unități de producție ale sale în Europa. În anul precedent, Makita a realizat afaceri de aproape trei miliarde de lei, echivalentul a circa 588 milioane de euro, având aproape 1.800 de angajați. Activitatea de vânzări în România a fost desfășurată prin firma Makita România, care a avut afaceri de aproape 200 de milioane de lei, respectiv 40 de milioane de euro.

Strategia de relocare a producției

Motivul relocării producției la nivel global este influențat de tarifele impuse de SUA, care grăbesc formarea unor economii pe blocuri regionale. Pe termen lung, se estimează o creștere a cererii pentru produse fără fir, cu valoare adăugată ridicată. Makita adoptă o strategie de „producție multibază” prin diversificarea geografică a fabricilor sale, având ca obiectiv reducerea ponderei livrărilor din China de la aproximativ 60% în exercițiul financiar 2025 la 20% în semestrul al doilea al exercițiului financiar 2026.

Investiții și rețea globală de producție

Makita va continua să investească în unitățile sale de producție din diverse regiuni, indiferent de tarifele impuse de SUA, urmărind să dezvolte o rețea globală de producție care să asigure nearshoring, adică producția mai aproape de piețele de desfacere. La nivel global, Makita a realizat venituri totale de 2,35 miliarde de euro în prima jumătate a anului financiar, cu majoritatea afacerilor provenind de pe piețele externe, aproape două miliarde de euro.

Publicitate
Ad Image

Concluzie

Strategia de relocare a producției de către Makita în România reflectă adaptarea companiei la noile condiții economice și comerciale internaționale, subliniind importanța diversificării geografice în contextul provocărilor globale.

Distribuie acest articol
Niciun comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *