Declarațiile Ministrului Energiei
Ministrul Energiei, Bogdan Ivan, a anunțat că „cineva de la Electrica va fi responsabil” pentru modul în care a fost gestionată situația unei întreruperi de curent de 72 de ore, care l-a afectat pe Charlie Ottley, un cunoscut om de televiziune britanic, în zona Bran. Ivan a subliniat că nu este normal să rămâi fără curent timp de trei zile și a menționat o posibilă „atitudine sfidătoare” din partea operatorului.
Contextul întreruperii de curent
Charlie Ottley, care locuiește în România și este cunoscut pentru documentarele sale despre țară, a reclamat public că a stat fără electricitate timp de trei zile din cauza vremii nefavorabile. El a contactat Electrica pentru remedierea situației, dar nu a obținut niciun răspuns timp de 72 de ore. Ivan a afirmat că a discutat cu reprezentanții Electrica și că se așteaptă la repercusiuni pentru managementul defectuos al acestei situații.
Acțiuni ale autorităților
Ministrul a menționat că, din cauza vremii severe, aproximativ 20.000 de locuințe au fost afectate, dar 99% dintre acestea au fost reconectate până joi. Ivan a încurajat cetățenii să depună plângeri la Ministerul Energiei sau la ANRE în caz de probleme similare cu operatorii energetici, subliniind că este inacceptabil ca operatorii să ignore reclamațiile clienților.
Reacția lui Charlie Ottley
Într-o postare pe Facebook, Charlie Ottley a exprimat indignarea față de situația în care s-au aflat el și alți cetățeni, subliniind că, în Marea Britanie, s-ar aplica sancțiuni în cazuri similare. El a menționat și dificultățile cu care se confruntă persoanele în vârstă care nu au acces la surse alternative de încălzire în condiții de vreme rece.
Implicarea angajaților Electrica
Ministrul Ivan a recunoscut eforturile angajaților Electrica care au fost pe teren pentru a remedia problemele cauzate de vreme, dar a insistat asupra necesității ca operatorii să-și îmbunătățească modul de gestionare a situațiilor de urgență. El a adăugat că nu ar trebui să fie stigmatizați toți angajații din sistemul energetic pentru greșelile unor indivizi.
Concluzie
Incidentul petrecut în Bran evidențiază problemele de comunicare și gestionare ale operatorilor de energie în situații de urgență, ridicând întrebări importante despre responsabilitatea acestora și despre măsurile de remediere a situațiilor critice.

