Monzo conduce în satisfacția clienților din sectorul bancar din Marea Britanie
Conform unui sondaj realizat de firma de analiză de date YouGov, Monzo s-a clasat pe primul loc în ceea ce privește satisfacția clienților băncilor din Marea Britanie pentru perioada septembrie 2024 – august 2025. Monzo a obținut un scor net de satisfacție de 71,7, urmat de Chase cu 69,5, Nationwide cu 68,5, Starling cu 68 și Atom cu 66,5.
Îmbunătățiri semnificative
Comparativ cu rezultatele din 2024, Newcastle Building Society a fost banca cu cea mai mare îmbunătățire, scorul său crescând cu 7 puncte, de la 47,8 la 54,7. De asemenea, satisfacția clienților a crescut și pentru Cahoot (+6), Lloyds Bank (+4,7), Barclays (+4,6) și Post Office (+4,2).
Interesul pentru deschiderea unui cont bancar nou
În cadrul aceluiași sondaj, 21% dintre consumatorii din Marea Britanie au indicat că intenționează să deschidă un nou cont bancar în următoarele șase luni. Dintre aceștia, 60% sunt bărbați și 33% aparțin unei categorii de venituri mai mari. Când au fost întrebați despre banca pe care o iau în considerare pentru deschiderea unui nou cont, 39,4% dintre participanți s-au orientat spre Nationwide. Alte bănci menționate de cei care doresc să deschidă conturi noi includ Barclays (32,3%), HSBC UK (28,6%), Lloyds Bank (28,5%) și Santander (27,6%).
Profilul clienților neobank
Raportul a evidențiat că 35% dintre clienții băncilor digitale au venituri mai mari. Richard Henderson, asociat director în cercetarea serviciilor financiare la YouGov, a subliniat că datele arată că băncile digitale și neo-bancile domină topul satisfacției clienților, în timp ce băncile tradiționale se descurcă bine în ceea ce privește intenția de a deschide conturi. Deși băncile digitale atrag atenția, ele nu sunt încă prima alegere pentru majoritatea consumatorilor, trendul fiind influențat de moștenirea de brand puternică, percepția asupra securității și, în cazul unor bănci tradiționale, rețelele extinse de sucursale.
Aceste rezultate sugerează o schimbare în peisajul bancar din Marea Britanie, cu o preferință în creștere pentru băncile digitale, dar cu menținerea unei loialități față de băncile tradiționale, ceea ce ar putea influența strategia de marketing și dezvoltare a serviciilor financiare în viitor.

