vor mai lua nemtii de la kaufland magazinele romanesti la cocos consiliul concurentei e ingrijorat cere angajamente de la grupul schwartz 690c7e9e0feea

Nemții de la Kaufland își vor extinde afacerea în România? Consiliul Concurenței își exprimă îngrijorarea și solicită măsuri din partea grupului Schwarz

Moderator
2 Min Citire
Sursa foto: PROFILUX IMAGES

Extinderea Kaufland în România

Consiliul Concurenței și-a exprimat îngrijorarea cu privire la intenția grupului Schwarz de a prelua magazinele La Cocoș, o operațiune care ar putea avea efecte semnificative atât pe piața comerțului cu amănuntul, cât și pe cea a achizițiilor de produse alimentare.

Probleme de concurență

Analiza efectuată de autoritatea de concurență a relevat faptul că această tranzacție ar putea conduce la consolidarea poziției grupului Schwarz, care deja operează prin Kaufland și Lidl pe toate piețele locale. Aceasta ar putea reduce opțiunile disponibile pentru consumatori și ar putea avea un impact negativ asupra furnizorilor, în special asupra celor care depind în proporție de până la 90% de vânzările către La Cocoș.

Îngrijorările Consiliului Concurenței

Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței, a subliniat că este esențial să se păstreze modelul de business al La Cocoș, care se bazează pe marje reduse și prețuri mici pentru consumatori. Principala preocupare este că achiziția ar putea modifica formatul și politica de prețuri scăzute, ceea ce ar putea duce la o creștere a prețurilor, afectând astfel consumatorii.

Posibile soluții

În scopul înlăturării acestor îngrijorări, grupul Schwarz are opțiunea de a propune angajamente către autoritatea de concurență, care vor fi evaluate pentru identificarea unor soluții adecvate. Autoritatea analizează această tranzacție pentru a determina compatibilitatea cu un mediu concurențial normal.

Publicitate
Ad Image

Concluzie

Intenția grupului Schwarz de a prelua magazinele La Cocoș ridică semne de întrebare asupra viitorului competiției pe piața alimentară din România și asupra prețurilor pentru consumatori, subliniind necesitatea unei reglementări riguroase pentru a proteja interesele acestora.

Distribuie acest articol
Niciun comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *