video a1 sibiu pitesti sectiunea 3 cum mai arata lucrarile la unul dintre cele mai spectaculoase loturi de autostrada 69406a3fd50e4

Proiectul autostrăzii A1 Sibiu – Pitești, secțiunea 3: stadiul lucrărilor la un lot impresionant de infrastructură

Moderator
3 Min Citire
Sursa foto: PROFILUX IMAGES

Stadiul lucrărilor la Autostrada A1 Sibiu – Pitești, secțiunea 3

În data de 12 decembrie 2025, stadiul lucrărilor la secțiunea 3 a autostrăzii A1 Sibiu – Pitești a fost surprins în imagini postate de Răducu Popa. Această secțiune, alături de lotul 2, este considerată una dintre cele mai impresionante tronsoane de autostradă din România. Totuși, construcția sa se confruntă cu dificultăți semnificative datorate terenului montan, care include numeroase poduri, viaducte, tuneluri și stabilizarea solului.

Un comentator a subliniat că lucrările avansează lent din cauza complexității lotului și a lungimii acestuia, estimând că la sfârșitul anului 2026 se va ajunge la 30% din finalizarea proiectului. Alte voci din comunitate speră ca autorizațiile pentru restul porțiunilor să fie emise rapid, astfel încât lucrările să progreseze mai repede.

Importanța națională a proiectului

Proiectul A1 Sibiu – Pitești este considerat de importanță națională, iar România riscă să piardă o finanțare europeană de 17 miliarde de lei pentru secțiunile montane 2 și 3, dacă nu se va adopta urgent o derogare de mediu care să permită continuarea lucrărilor în ariile naturale protejate. Ministerul Transporturilor lucrează la un proiect de act normativ pentru a declara acest proiect ca fiind de importanță națională.

Revizuirea Acordului de Mediu

În septembrie, secretarul de stat în Transporturi, Irinel Scrioșteanu, a anunțat că revizuirea Acordului de Mediu este în curs de desfășurare. Autorizațiile de construire pentru secțiunile 2 și 3 ar putea fi emise în primăvara anului viitor, ceea ce ar permite demararea lucrărilor pe întreaga lungime a acestor loturi montane.

Publicitate
Ad Image

Ultimele informații indică un stadiu fizic de 8,45% pentru contractul secțiunii 3, care include cel mai lung tunel rutier din A1 Sibiu – Pitești, Tunelul Poiana, având o lungime de 1,78 km și două galerii cu câte două benzi de circulație pe sens. Autorizația de construire pentru acest tunel a fost emisă în decembrie anul trecut, iar lucrările au început la finalul lunii ianuarie 2025.

Detalii despre tronsonul Cornetu – Tigveni

Secțiunea 3, între Cornetu și Tigveni, are o lungime de 37,4 km și este construită de asocierea Astaldi/WeBuild – Tancrad, cu un contract semnat în august 2022. Termenul contractual de deschidere este stabilit pentru 2027.

Concluzie

Proiectul autostrăzii A1 Sibiu – Pitești, în special secțiunea 3, reprezintă o provocare majoră din punct de vedere al construcției în teren montan, dar și o oportunitate esențială pentru infrastructura rutieră din România, cu implicații semnificative pentru dezvoltarea economică și conectivitatea regională.

Distribuie acest articol
Niciun comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *