Avansarea lucrărilor la tunelurile „urșilor” de pe A1 Lugoj – Deva
Proiectul tunelurilor „urșilor” de pe Autostrada A1 Lugoj – Deva a înregistrat progrese semnificative, cu aproape 50% din lucrări finalizate. Echipa UMB va continua activitatea și pe 31 decembrie, demonstrând determinarea de a respecta termenele impuse prin PNRR.
Stadiul lucrărilor
La primul tunel, ambele galerii au fost străpunse în acest an, iar lucrările actuale se concentrează pe aplicarea hidroizolației și montarea armăturii pe boltă pentru galeria 2. În galeria 1, se desfășoară lucrări de armare, cofrare și betonare a radierului și banchinelor, conform informațiilor furnizate de DRDP Timișoara.
În ceea ce privește tunelul al doilea, se continuă excavația, se bat ancorele în umbrela de protecție și în pereții laterali, iar pe sectorul cut & cover se evacuează pământul din subteran. De asemenea, au fost demarate lucrările de betonare a radierului și banchinelor.
Programul de lucru
Echipele UMB și Euro Asfalt vor avea liber strict în zilele de sărbători legale, însă lucrările vor continua inclusiv pe 31 decembrie, precum și în zilele de 2 și 3 ianuarie. Activitatea va reveni la programul normal începând cu 8 ianuarie 2024.
Obiectivele proiectului
Proiectul vizează finalizarea lucrărilor pentru a permite circulația neîntreruptă pe autostradă de la Boița la Nădlac, pe o distanță de aproximativ 360 km. Contractul pentru proiectarea și execuția secțiunii Margina – Holdea are o valoare de 1,82 miliarde lei (fără TVA) și este finanțat prin PNRR.
Concluzie
Finalizarea acestui proiect va contribui semnificativ la îmbunătățirea infrastructurii rutiere din România, facilitând mobilitatea și conectivitatea în regiune.

