rompan peste 7 milioane de cozonaci vor fi produsi in comert in perioada sarbatorilor cu cat se maresc preturile 6947803224d69

ROMPAN: Sărbătorile aduc peste 7 milioane de cozonaci pe piață. Ce schimbări de prețuri ne așteaptă

Moderator
2 Min Citire
Sursa foto: PROFILUX IMAGES

Producția de cozonaci în perioada Sărbătorilor de Iarnă

Patiserii din România vor oferi pe piață peste șapte milioane de cozonaci în perioada Sărbătorilor de Iarnă. Aceasta este o perioadă cu un număr crescut de sărbători, iar prețurile vor fi cu 12% mai mari decât anul trecut, din cauza creșterii taxelor și a majorării prețurilor la energie și combustibili, conform președintelui ROMPAN, Aurel Popescu.

Factori care influențează prețurile

Popescu a explicat că majorarea TVA cu 2% nu este singurul factor care afectează prețurile, menționând că energia și combustibilii influențează costurile pentru toate produsele și ambalajele. El a subliniat că există și vânzători care exagerează prin majorarea nejustificată a prețurilor, cu creșteri de 20%-30% care nu sunt explicate de costurile de producție.

Impactul asupra vânzărilor

În ciuda intenției de a menține prețurile cât mai mici, Popescu a observat o reducere a vânzărilor de pâine cu 10% în ultimele luni, ceea ce reprezintă o tendință îngrijorătoare pentru producători. Aceștia se confruntă cu o presiune crescută din partea distribuitorilor, care majorează prețurile, afectând astfel vânzările.

Exportul de cozonaci și produse congelate

Aproximativ 10% din producția totală de cozonaci este destinată exportului, iar produsele de patiserie congelate au înregistrat o cerere bună, inclusiv în Franța. ROMPAN își propune să dezvolte industria produselor congelate pentru export, având planuri de a înființa noi fabrici în cadrul măsurilor din Planul Strategic PAC 2023-2027.

Publicitate
Ad Image

Preferințele consumatorilor

Cozonacii tradiționali, cu umpluturi de nucă, stafide și cacao, rămân preferați de români; totuși, industria s-a adaptat, oferind și variante cu diverse umpluturi, inclusiv cremă de fistic.

Concluzie

Creșterea prețurilor cozonacilor în perioada sărbătorilor reflectă provocările economice actuale și impactul acestora asupra consumului, ceea ce poate influența atât vânzările, cât și preferințele consumatorilor pe termen lung.

Distribuie acest articol
Niciun comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *