Construcția Drumului Expres Satu Mare – Oar
Ordinul de începere a lucrărilor pentru Drumul Expres Satu Mare – Oar va fi emis după 26 ianuarie 2026, conform informațiilor transmise de Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt al CNAIR.
Contractul și Finanțarea
Pe 21 octombrie, Cristian Pistol, directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), a semnat contractul pentru construcția Drumului Expres Oar – Satu Mare. Acest drum va facilita legătura cu frontiera dintre România și Ungaria. Antreprenorul desemnat, CONSTRUCȚII ERBAȘU, va avea la dispoziție 720,48 milioane lei (fără TVA) și 24 de luni pentru finalizarea proiectului, care va avea o lungime de 10,83 km. Contractul este finanțat prin Programul Transport (PT) 2021-2027.
Caracteristici Tehnice
Drumul Expres Oar – Satu Mare, denumit “Someș Expres”, va dispune de două benzi pe sens și va include două noduri rutiere, două parcări și un Centru de Întreținere și Control (CIC). Traseul va porni din șoseaua de centură a municipiului Satu Mare și se va racorda la drumul expres M49 de pe teritoriul Ungariei, conform declarațiilor lui Cristian Pistol.
Contextul Licitației
Pe 13 martie, CNAIR a desemnat câștigătorul licitației pentru construcția Drumului Expres Oar – Satu Mare, fiind vorba despre antreprenorul român CONSTRUCȚII ERBAȘU. Ulterior, alți constructori au contestat rezultatul licitației.
Importanța Proiectului
Drumul Expres Satu Mare – Oar reprezintă al doilea mare proiect de infrastructură rutieră realizat în România de către firma Construcții Erbașu, care este, în prezent, implicată și în lucrările la tronsonul Suplacu de Barcău – Chiribiș din Autostrada Transilvania.
Construcția Drumului Expres Satu Mare – Oar va avea un impact semnificativ asupra infrastructurii de transport din regiune, facilitând accesul și conectivitatea între România și Ungaria.

