Semnarea a două noi acorduri pentru autostrăzi
Două contracte pentru construirea a 105 kilometri de drumuri de mare viteză au fost semnate miercuri, cu scopul de a îmbunătăți infrastructura rutieră din România. Unul dintre proiecte va conecta Autostrada Moldovei cu A2, prin drumul expres Focșani-Brăila, având un termen de finalizare de 3 ani și jumătate.
Proiectele incluse
Celălalt contract face parte din Autostrada Unirii, care leagă Moldova de Transilvania. Dorinel Umbrărescu, cel mai mare constructor român, a semnat contracte în valoare de peste 2 miliarde de euro, incluzând cel mai greu lot de pe autostrada A8 și drumul expres Focșani-Brăila.
Detalii despre contracte
Lotul Grințieș – Pipirig de pe Autostrada Unirii (A8) are o lungime de 31,5 kilometri și o valoare de 5,97 miliarde de lei, fiind al doilea cel mai mare contract public de infrastructură din România. Proiectul include lucrări complexe, cu 70% din distanță dedicată lucrărilor de artă, cum ar fi tuneluri și viaducte. Vor fi construite 16 tuneluri, cel mai lung având aproape un kilometru, și 60 de poduri și viaducte, cel mai lung fiind peste râul Bistrița, cu o lungime de 1.275 de metri.
Drumul expres Focșani-Brăila
Drumul expres Focșani-Brăila, care va costa 4,29 miliarde de lei, are o lungime de 73,5 kilometri. Proiectul nu este împărțit în loturi, fiind încredințat integral unui constructor. Consorțiul va avea jumătate de an pentru proiectare și trei ani pentru execuție, iar finalizarea este estimată pentru prima parte a anului 2029. Acest drum va asigura conexiunea între Autostrada Moldovei și Podul peste Dunăre de la Brăila, facilitând legături rapide către Galați, Tulcea și Constanța.
Concluzie
Aceste proiecte de infrastructură rutieră vor contribui semnificativ la dezvoltarea conectivității regionale și la îmbunătățirea condițiilor de transport din România, având un impact pozitiv asupra economiei locale și naționale.

