1 din 3 romani a pierdut bani dupa ce a urmat sfaturi de la necunoscuti din online 690473a5813a9

Un român din trei a suferit pierderi financiare urmând sfaturile unor străini de pe internet

Moderator
3 Min Citire
Sursa foto: PROFILUX IMAGES

Pierderi financiare în rândul românilor

Un studiu realizat de banca digitală Revolut a arătat că o treime dintre români au suferit pierderi financiare ca urmare a sfaturilor neverificate primite din mediul online. De asemenea, 70% dintre respondenți se simt încrezători în capacitatea lor de a distinge informațiile financiare credibile.

Metodologia studiului

Studiul a fost efectuat de compania de cercetare Dynata cu ocazia Zilei Mondiale a Economiilor, pe 31 octombrie, pe un eșantion de 1.000 de respondenți reprezentativi pentru populația adultă din România.

Deciziile financiare bazate pe sfaturi online

Aproape 60% dintre respondenți au recunoscut că au luat decizii financiare fără a le verifica cu un profesionist. Dintre aceștia, 26% acționează ocazional, 11% frecvent și 21% rar, iar 42% nu urmează niciodată recomandări online.

Diferențe de gen în utilizarea sfaturilor financiare

Femeile sunt mai precaute, 47% dintre ele afirmând că nu urmează niciodată sfaturi online, comparativ cu 37% dintre bărbați. Tinerii cu vârste între 18 și 34 de ani folosesc ocazional aceste recomandări, în timp ce 63% dintre persoanele mai în vârstă nu caută astfel de consultanță online.

Publicitate
Ad Image

Teama de înșelăciuni

Pentru 45% dintre respondenți, principala barieră în a urma recomandările online este teama de înșelăciuni. Alte temeri includ schemele „pump and dump” (24%), schemele Ponzi (22%) și afirmațiile exagerate sau înșelătoare (17%).

Impactul pierderilor financiare

28% dintre respondenți au declarat că au pierdut bani, cei mai mulți raportând pierderi de până la 1.000 de euro (16%). Unul din cinci respondenți a urmat sfaturi online fără a suferi pierderi, în timp ce 22% nu au căutat niciodată sfaturi financiare online.

Încrederea în capacitatea de discernământ

69% dintre respondenți sunt încrezători în capacitatea lor de a distinge între sfaturi credibile și înșelătoare online. Bărbații (74%) sunt mai optimiști decât femeile (65%). Totodată, 50% dintre respondenți se consideră „oarecum încrezători” în judecata lor.

Concluzie

Studiul evidențiază necesitatea unei mai bune educații financiare în rândul românilor, având în vedere pierderile semnificative cauzate de urmarea sfaturilor online. Este esențial ca utilizatorii să fie mai critici și să verifice sursele înainte de a lua decizii financiare importante.

Distribuie acest articol
Niciun comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *